Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Peter_K

Bada inte i Mälaren!

Rekommendera Poster

Den där igeln har Romson planterat in som hämnd till alla som inte fixat hålltank på sina båtar :)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Det verkar ju praktiskt, som någon sort "spypåse" för ändtarmen.

 

Mackey

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman

Inte nog med det!

Man har även hittat en  en firre som heter näsborre. Till skillnad från en vanlig abbore så har den här en smal kropp å ryggfenens taggar är som hullingar. Fisken simmar/klättrar in i badandes näsor å går sedan inte att dra ut dem då hullingarna fastna.

 

Fisken som inte setts i desa vatten tidigare är ca 4-8 mm tjock å ca 5 cm lång, påminner mycket om yngel. Den förekommer mest  på gruna å grumliga vatten å kan vara svår att upptäcka. Allmänheten varnas.

 

Så kära seglarvänner håll näsan ovan ytan. :):o

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har bara väntat på att någon ska koppla anusigeln till toatömningslagen. Nu kan jag inte vänta längre.

Vilka fördelar kan denna lilla krabat ha?

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx

Hoppas bara inte ollonborren sprider sig

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Även taskmörten lär härja hårt i Mälaren i år, så skall man mot bättre vetande bada gör man nog bäst i att både plugga mumindalen och ta på sig en stadig suspensoar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske går att släppa ner några iglar i hålltanken så är tömmningsproblemet löst för alltid. :)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Suck... trådinläggets länk till "nyheterna Sverige, den ocensurerade verkligheten" är knappast särskilt trovärdig om man säger så. Kanske har du nån bättre källhänvisning än slarviga propaganda-sajter?
Åsa Romsons agerande kan och bör naturligtvis ständigt ifrågasättas, även hela miljörörelsen liksom alla politikers ståndpunkter och personliga efterlevnad. Självklart!
Blir dock förvånad att du - Peter_K, forumnestor - väljer en sådan skitskvaller-länkning, kanske har du nån poäng med denna inbjudan till tanklösa personattacker vars finess eller berättigande undgått mig? (För normalt argumenterar man väl för sin ståndpunkt med sakliga argument underbyggda med trovärdiga källhänvisningar så att alla kan förstå??)
Visst är denna tråd publicerad i forumets "off topic" (tidigare avskärmad del som hette skit/gnäll-snack eller liknande) men nu tvingas vi alla se skräpet blandat med seriösa trådar i forumdelen "senaste inlägg". Går liksom inte längre att att babbla skit lika fritt längre kan jag tycka? (Efterlyser alltså bättre källhänvisning så även jag som västkustbo kan förstå själva sakfrågan och eventuellt samband med upplevd verklighet hos er berörda? Snälla, tror inte jag är ensam utombys om denna önskan??

Redigerad av Thomas-1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...