Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
BobbyE

Är det här en alldeles för kort rigg?

Rekommendera Poster

Så här långt ner i vattnet kommer min Tohatsu som jag trodde hade lång rigg eftersom den var ca 47 cm från fästet för akterspegel ned till antikavitationsplattan. När jag kör sakta går det bra, när jag försöker köra snabbare varvar motorn upp som att den går i luft vilket antagligen nästan är vad den gör så pass nära ytan. Så länge motorn har kylvatten och jag kör sakta borde det väl vara lugnt?

post-68405-0-64482400-1433907925_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,jag har precis höjt akterspegeln på en båt.Den var 38cm och jag höjde till 51cm som stämmer med min Suzuki30.Jag tror jag läste nånstans att lång rigg är ca.50cm.Kapa byglarna på motor,sänka akterspegeln,förlänga riggen, byta motor.eller köra sakta är väl alternativen.Täta silarna (vattenintagen)

I överkant så den inte drar luft,men kanske inte för mkt så flödet blir för dåligt.Jag tycker man läser att fortåkare hissar sina motorer mer än detta?//Thomas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,jag har precis höjt akterspegeln på en båt.Den var 38cm och jag höjde till 51cm som stämmer med min Suzuki30.Jag tror jag läste nånstans att lång rigg är ca.50cm.Kapa byglarna på motor,sänka akterspegeln,förlänga riggen, byta motor.eller köra sakta är väl alternativen.Täta silarna (vattenintagen)

I överkant så den inte drar luft,men kanske inte för mkt så flödet blir för dåligt.Jag tycker man läser att fortåkare hissar sina motorer mer än detta?//Thomas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...