Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
addespp

Buster M eller L som fiskebåt.

Rekommendera Poster

Hej alla medlemmar! Blev idag medlem för att ta del av forumet här och behöver hjälp av erfarna båtägare. 

 

Som rubriken lyder så är jag ute efter en buster M-L nyare modell som fiskebåt inomskärs och sjö (spinnfiske). Då jag undra om någon här har någon erfarenhet av buster.. Har kikat på årsmodeller från 2000-2011 och tycker att dom ser nästan identiska ut. Läst lite hemska saker om Buster L bla konstruktions fel på äldre modellerna?? . Är det en myt att folk får dem vattenfyllda då det går lite i grov sjö?  :) Är dom nyare modellerna någon förbättring jämfört med dom äldre? 

 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har haft en Buster L årsm 2001, delat med en kompis till 2014. Vi har i alla fall trivts bra med den modellen. Vi har fiskat både i sjö och hav och aldrig haft de problem som du beskriver.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har läst trådarna på bla fiskesnack om felkonstruerade buster L. Är själv skeptisk till att dom skulle vara felbyggda.

 

Alla båtar kan vara farliga om dom används fel. Vissa mer och andra mindre, men i alla fall så är det förarens sätt att framföra båten i förhållande till omgivningen som avgör om det blir farligt eller inte. 

 

Bara mina två korvören...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har haft en Buster och alla öppna båtar kan du få in vatten i när det blir för stora våger jämfört med båtstorlek. Att det skulle vara felkonstruktion har jag inte hört men visst kan någon enstaka modell blivit fel men då har den säkerligen och förhoppningsvis blivit återkallad.

 

Jag var helnöjd med min Buster och ditt största bekymmer är nog mer att hitta en bra båt av en seriös säljare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...