Gå till innehåll
tisdag 19 mars 2024
NavigoSolum

Lagom fart över grund....en resa av NavigoSolum

Rekommendera Poster

Har skapat ett projekt i form av en hemsida/blogg och ett FB-konto där jag kommer dela med mig av mitt första av många äventyr på havet.

2015 går ut på att bygga och utrusta, mycket kommer att handla om begagnad utrustning och en liten budget. 

2016 en seglats runt om i Östersjön på närmare 3000nM

2017 segla Norge och upptäcka fjordarna och allt dem har att erbjuda om allt går som planerat.

 

Vad det blir efter det får tiden utvisa, det kommer i regel att handla om ensamsegling med vissa gästinslag av vänner eller segelintresserade landkrabbor, resorna kommer att genomföras i min första segelbåt.

 

En Havsfidra nr 272 Amara...

 

Tanken är att fota blogga och berätta lite varje dag, försöka träffa lokalbefolkning och skriva lite om deras histora och om hur dem hamnade just där dem är idag. Det finns så mycket där ute som intresserar mig och förhoppningsvis även andra som uppskattar livet kring och på havet.

 

Om man vill följa mig på min resa så finns allt på:

 

www.navigosolum.com ( under uppbyggnad men aktiv )

 

www.facebook.com/navigosolum

 

Jag tar gärna del av tips inför och under min resa och jag är mycket intresserad av begagnad navigations utrustning i form av gps-plotter ( ska vara kompatibel med AIS ) , autopilot ( rorkult ),  radar och pappers sjökort...även annan utrustning. Jag kommer under detta år jobba hårt med att få ihop en budget till allt detta + en sommar-kassa som ska räcka från april-augusti .

 

Hör gärna av er ! 

 

Kontakt: navigosolum@gmail.com

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2015-05-31 vid 18:40 skrev NavigoSolum:

 

Om man vill följa mig på min resa så finns allt på:

 

www.navigosolum.com ( under uppbyggnad men aktiv )

 

www.facebook.com/navigosolum

 

 

Jag lyckas inte komma in på dina sajter. ??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
33 minuter sedan skrev zurdu:

 

Jag lyckas inte komma in på dina sajter. ??


Kan ju bero på att det gått nästan fyra år sen inlägget skrevs...

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev zurdu:

Jag lyckas inte komma in på dina sajter. ??

Chansen att få svar från NavigoSolum är också liten eftersom det är mer än två år sedan hen var inloggad på MG.

 

Kan du - zurdu - inte bara sluta gräva upp gamla trådar om du inte har något att tillföra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
52 minuter sedan skrev Mackey:

Chansen att få svar från NavigoSolum är också liten eftersom det är mer än två år sedan hen var inloggad på MG.

 

Kan du - zurdu - inte bara sluta gräva upp gamla trådar om du inte har något att tillföra.

 

Nja, jag vet inte. Jag hade inget att tillföra men hittade inte hem i hans länkar och det är beklagligt att vissa blir störda av gamla trådar.

 

Vänligen Zurdu.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
‎2019‎-‎04‎-‎01 vid 22:52 skrev zurdu:

 

Nja, jag vet inte. Jag hade inget att tillföra men hittade inte hem i hans länkar och det är beklagligt att vissa blir störda av gamla trådar.

 

Vänligen Zurdu.

Håller fullständigt med dig.

Men det finns alltid någon bror duktig som tror sig vara något mer än andra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...