Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
  • 0
Gäst sdk780

Reklam i trådar

Fråga

Gäst sdk780

Nu är denna ** reklamen tillbaka inne i trådarna igen. Trodde vi skulle slippa det efter förra försöket, siten fungerar dåligt som det är med all reklam.
Precis som förra gången så söker i alla fall jag mig till andra forum.
Är det nya ägare till MG som inte vet bättre?

 

** Editerat och raderat av Admin pga svordom.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

15 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0

Hej.

 

Anledningen till det finns reklam i trådarna är att vi behöver finansiera driften av maringuiden via annonser. Då maringuiden är en gratissajt för båtfolk är annonser en nödvändighet (även inne i forumet) för att vi fortsatt skall kunna låta det vara gratis. Vi har dock valt att tona ner dessa annonser och endast en annons visas inne i trådarna och vi jobbar för fullt på att annonserna skall bli så relevanta som möjligt. Kan tyvärr inte hela historiken kring varför du blir upprörd, då maringuiden hade andra ägare under en 5-års period. Möjligen var denna typ av annonser ovanligare då. Vi är dock de nygamla ägarna som driver och finansierar sajten sedan 3 1/2 år tillbaka. Vi jobbar för fullt med utveckling för att alla användare skall få en bättre totalupplevelse och då behöver vi intäkter.

 

Om du upplever att sajten fungerar dåligt i övrigt som du skriver så vill vi gärna ha feedback på vad du menar. Är det alla annonser du irriterar dig på eller är det fler saker?. Behöver veta mer exakt annars kan vi tyvärr inte försöka fixa till det. Det är tråkigt om du väljer att lämna oss för forumreklamen då det inte är helt ovanligt med dessa annonser på olika internetsidor.

 

Bästa hälsningar

Admin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Hellre denna reklam, som nu är mindre påfallande än tidigare, än ett betalforum.

Jag själv, som i det närmaste är allergisk mot reklam, tycker detta fungerar.

 

/B

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Formatet på reklamen är ok och visst förstår jag att finansiering krävs. Det jag tycker är stötande är att det är individuellt anpassad reklam som känner av var du surfat tidigare. Binär stalking, oerhört irriterande.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Ta bort din cookies Arne, så ska du se att du får andra annonser. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Formatet på reklamen är ok och visst förstår jag att finansiering krävs. Det jag tycker är stötande är att det är individuellt anpassad reklam som känner av var du surfat tidigare. Binär stalking, oerhört irriterande.

 

 

Det är så google fungerar. Detta kan vi tyvärr inte påverka. Tror dock grundtanken är att det skall visas så relevanta annonser som möjligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Ta bort din cookies Arne, så ska du se att du får andra annonser. :)

Jag vet, men det ställer till det i andra sammanhang där jag har nytta av kakorna. Är väl för gammal helt enkelt, men jag blir verkligen störd av denna typ av reklam. Den får mig att välja bort leverantörer/företag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

 

Formatet på reklamen är ok och visst förstår jag att finansiering krävs. Det jag tycker är stötande är att det är individuellt anpassad reklam som känner av var du surfat tidigare. Binär stalking, oerhört irriterande.

 

Det är så google fungerar. Detta kan vi tyvärr inte påverka. Tror dock grundtanken är att det skall visas så relevanta annonser som möjligt.

*Relevanta*

 

Det finns inget relevant ifråga om annonsering, däremot riktad dito. Jag förstår hur google fungerar. Vill bara påpeka att det förmodligen finns en icke oväsetlig andel medlemmar på MG som finner riktad (inte relevant) annonsering stötande. Sen får ni självklart göra era överväganden ifråga om hur verksamheten skall finansieras, det dilemmat förstår jag till fullo.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

 

 

Formatet på reklamen är ok och visst förstår jag att finansiering krävs. Det jag tycker är stötande är att det är individuellt anpassad reklam som känner av var du surfat tidigare. Binär stalking, oerhört irriterande.

 

Det är så google fungerar. Detta kan vi tyvärr inte påverka. Tror dock grundtanken är att det skall visas så relevanta annonser som möjligt.

*Relevanta*

 

Det finns inget relevant ifråga om annonsering, däremot riktad dito. Jag förstår hur google fungerar. Vill bara påpeka att det förmodligen finns en icke oväsetlig andel medlemmar på MG som finner riktad (inte relevant) annonsering stötande. Sen får ni självklart göra era överväganden ifråga om hur verksamheten skall finansieras, det dilemmat förstår jag till fullo.

 

 

 

Vi respekterar din och andras inställning och integritet. Hur google och liknande aktörer kartlägger sina användare vet vi inte och det är en mycket större fråga som vi inte kan påverka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Nu är denna ** reklamen tillbaka inne i trådarna igen. Trodde vi skulle slippa det efter förra försöket, siten fungerar dåligt som det är med all reklam.

Precis som förra gången så söker i alla fall jag mig till andra forum.

Är det nya ägare till MG som inte vet bättre?

 

** Editerat och raderat av Admin pga svordom.

 

Det finns tillägg till din webläsare du kan installera, så slipper du den reklamen helt på alla möjliga websidor. Vet inte om man får ange dem här men du hittar nog någon bra om du söker på det.

 

/Jocke

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Till admin

Hur kan ni ens skriva orden "om ni upplever att sajten fungerar dåligt"?

Läser ni inte här på forumet ibland? Mängder av problem nämns hela tiden men inget händer

Sen nya plattformen så är det konstant strul. Många har valt att lämna sidan pga detta vilket märks på trafiken här. Är själv jäkligt trött på hur dåligt sidan funkar

Tapatalk är ju inte ens nån ide att gå in med tex

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Till admin

Hur kan ni ens skriva orden "om ni upplever att sajten fungerar dåligt"?

Läser ni inte här på forumet ibland? Mängder av problem nämns hela tiden men inget händer

Sen nya plattformen så är det konstant strul. Många har valt att lämna sidan pga detta vilket märks på trafiken här. Är själv jäkligt trött på hur dåligt sidan funkar

Tapatalk är ju inte ens nån ide att gå in med tex

Kan du lista "alla" problem du upplever med siten så kanske något konstruktivt kan komma ut av ditt inlägg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Hoppas att Google blir tillräckligt smart med tiden att förstå vilka av oss reklamen får en motsatt effekt på. Att Ving till exempel lagt stora pengar på att göra mig fullkomligt övertygat att välja ett annat resebolag än just Ving, enbart på grund av att dom irriterar mig varje gång jag ser min telefon mer eller mindre!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Varför är alla så rädda för reklam? :unsure:

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Det är väl få som "är rädd " för reklam.

 

Skall jag va ärlig så märker jag den knappt på MG, mer än när jag av misstag råkar nudda den med muspekare. Min dator är så känslig och jag klarar inte av att ställa ner känsligheten.

 

Reklamen på TV4 kan ha sina fördelar. Man får ju några minuter att kolla på MG, gå på toa eller sätta på kvällskaffet.

 

Sen finns det reklam på vissa siter som nästan gör mig totalt vansinnig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

När jag sitter med datorn stör den inte mig heller, i papperstidningar kan det rent av kännas trevligt med reklam. Men i mobilen blir jag vansinnig på den! Den kommer för nära på nått sätt. Mobilen är ju nästan en kroppsdel och när den strular på grund av reklam som råkar klickas upp av misstag, eller att man måste se 5 sekunder reklam för att se ett filmklipp... Då tar det en millisekund för mig att ta beslutet att aldrig göra affärer med det företaget.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...