Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
botze

Extern GPS till surfplatta

Rekommendera Poster

Hej! Ny här! Min pappa har köpt en Android -platta med sjökort, som han tänker använda som navigator på sin segelbåt. Han tänker förlita sig på plattans inbyggda GPS, men jag tänker att det borde gå att få mycket bättre täckning och precision med en extern antenn (antennen i plattan är ju minimal och sitter dessutom innanför ett skal). Har någon av er erfarenhet av extern antenn till surfplattor? Ger det stor förbättring? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det kan nog variera med vilken platta det är. Är man utomhus brukar förbättringen bli marginell.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det kan nog variera med vilken platta det är. Är man utomhus brukar förbättringen bli marginell.

 

Oj snabbt svar, tack för det! Du tror inte det är värt besväret alltså? Plattan i fråga är en Sony Xperia Tablet Z2. Ingen aning om hur bra GPS:en är i den. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hänger på frågan med ett liknande problem Har en Androidplatta utan GPS och en Androidmobil med GPS och appen Locus Pro. Mycket nöjd med alltihop. Men skulle vilja spegla mobilens skärm i plattan för att få större bild. Någon som känner till en lösning på det problemet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

GPS i xperia är tillräckligt bra. Bara slöseri att skaffa en externa antenn. Såtillvida ni inte sitter i ett utrymme som avskärmar, ett tak exempelvis

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

GPS i xperia är tillräckligt bra. Bara slöseri att skaffa en externa antenn. Såtillvida ni inte sitter i ett utrymme som avskärmar, ett tak exempelvis

 

OK, gott att höra, då släpper jag detta. Tack för era svar :-) 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...