Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
WaterWolf

Kapell

Rekommendera Poster

Jag har en Sea Ray EC 215 -98 och framrutan på kapellet av plast har börjat spricka sönder så nu behöver jag skaffa ett nytt eller ev laga upp det. Vet någon var man kan lämna in alternativt beställa ett nytt?

post-66882-0-62040900-1430141109_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att lägga in nya plastrutor i ditt kapell bör kosta en bråkdel av vad ett helt nytt kapell kostar.

Är textilen i skick och sömmarna inte behöver annat en lite nya stygn är nya rutor den rätta lösningen.

Kan inte hjälpa visavi vem du skall vända dig till då min erfarenhet omfattar bara finska yrkesutövare men någon annan kan säkert hjälpa. :)  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ganska enkelt jobb för en kapellmakare. Antingen lagar dem rutan eller byter bara ut just den rutan beroende lite på hur materialet runt om ser ut. Ta kontakt med en kapellmakare i närheten av där du bor så löser dom det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ganska enkelt jobb för en kapellmakare. Antingen lagar dem rutan eller byter bara ut just den rutan beroende lite på hur materialet runt om ser ut. Ta kontakt med en kapellmakare i närheten av där du bor så löser dom det.

Tack för svaret! Ska lämna in den imorgon för kontroll:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!..Ska få ett pris imorgon!:)

Att lägga in nya plastrutor i ditt kapell bör kosta en bråkdel av vad ett helt nytt kapell kostar.

Är textilen i skick och sömmarna inte behöver annat en lite nya stygn är nya rutor den rätta lösningen.

Kan inte hjälpa visavi vem du skall vända dig till då min erfarenhet omfattar bara finska yrkesutövare men någon annan kan säkert hjälpa. :)  

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ett nummer till en kille i Växjö där jag skickade mitt kapell. Mickes kapell och tapetserarverkstad. Jag har en sea ray 260, och bytte ut framrutorna. Väldigtbra pris tyckte jag! Hör av dig om du behöver nummret!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...