Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
sverker-1

olja i Pentas 290 dp drev?

Rekommendera Poster

Hej

 

Har sen flera år använt Vovo Pentas Synthetic transmission Oil 75w-90 i mitt drev det sa dom på Marinshopen att jag skulle göra, nu när jag skulle handla den igen så frågade dom på Marinshopen om konan var bytt till rostfri, det har jag ingen aning om ,  annars så skulle man använda en annan olja, nu blir man orolig om den inte är utbytt, i så fall, kan man fördärva något?

 

mvh Sverker

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Har sen flera år använt Vovo Pentas Synthetic transmission Oil 75w-90 i mitt drev det sa dom på Marinshopen att jag skulle göra, nu när jag skulle handla den igen så frågade dom på Marinshopen om konan var bytt till rostfri, det har jag ingen aning om ,  annars så skulle man använda en annan olja, nu blir man orolig om den inte är utbytt, i så fall, kan man fördärva något?

 

mvh Sverker

Vet inte hur det är med ditt drev?men jag hade ett 290 med singelmontage av prop och det skulle vara vanlig motorolja i det sa dom till mig ivf!

Och det har fungerat klockrent i många år.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Man har väl aldrig rekommenderat motorolja till duoprop dreven? Du skriver 290 dp i rubriken så jag antar att det är ett duoprop det gäller. Du borde inte behöva ändra någonting.

Redigerad av MartinX

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man har väl aldrig rekommenderat motorolja till duoprop dreven? Du skriver 290 dp i rubriken så jag antar att det är ett duoprop det gäller. Du borde inte behöva ändra någonting.

Hej och tack för svar

 

då behöver jag alltså inte var orolig över detta.

 

mvh Sverker

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...