Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Kallelid

Hur sätta tillbaka dragfjäder Mercury 4 hp

Rekommendera Poster

Hej!

Skulle renovera en gammal Mercury 4 hp utombordare och då hade en skruv lossnat och dragfjädern som spänner dragsnöret hoppat ur spår. Min fråga är nu hur jag får ihop detta lättast utan special verktyg, eventuelt åka till närmsta båtverkstad?

 

Med vänliga hälsningar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Hej och välkommen till forumet!
Ursäkta min lilla harang nedan, nya forummedlemmar kan ju inte veta detta ;)
Gnäll: Den norska sajten boatinfo.no är en guldgruva vad gäller verkstadsmanualer mm. Hundratusentals sidor med mattnyttig info för de flesta motorer. Har nog själv länkat dit ungefär en miljon gånger (?) och tvingats babbla om zoom- och andra egenheter hos sajten. Är less, leta själv bland dess många motormodeller och vid problem med att zooma eller annat så leta bland mina tidigare inlägg.
Google kan översätta texter med några enkla knapptryckningar ifall man ogillar engelspråkigt, såväl inklistrade texter eller hela (smärre) sajter. Slut gnäll.
:-)

Var framför allt försiktig om du grejar med spiralfjädern, den kan vid felaktigt hanterande sprätta upp rakt i synen med explosiv kraft även med sina bägge ändar säkert förankrade i motorn!! Skyddshandskar och visir anbefalls nästan på varje sida som handlar om detta. Men rätt utfört är det likväl inga konstigheter att byta.

Redigerad av Thomas-1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...