Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
  • 0
ciaraud

Var är våra båtar någonstans?

Fråga

Var hittar jag nu för tiden vilken båt en person har? Förr gick man in i sjöboden och kollade. Kan vara viktigt att vet för att ge TS bra svar.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

10 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0

Tänkt på samma sak länge..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
Postad (redigerade)

Du går väl in på sjöboden även idag, även om jag tycker det är krångligare nu än det var förr.

 

http://www.maringuiden.se/user/ciaraud

 

För en gammal stofil som mig, så är blir väl den digitala välden mer en inveckling än utveckling.

 

Min egen båt vet jag i alla fall var den är.

 

Den ligger på ordinarie båtplats - ja det gjorde den i alla fall  går när jag var nere och kollade. :unsure:

 

post-53310-0-78287100-1428313508_thumb.jpg

 

Fast bilden är från  förra Tisdagen - när jag lastat virke för ett jobb på Hållö på Onsdagen.  :)

 

Redigerad av toaen
  • Gilla 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Så här gör jag (finns säkert andra vägar men de har jag inte hittat).

Klickar på Medlemmar i toppmenyn och skriver (ja, ni läste rätt i detta sena 2010-talet!) in namnet på den som jag söker.

Har för mig jag läst förklaringen att den delen ligger i den gamla versionen av MG och forumet i den nya (man är ju gammal och kan minnas fel!).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Krångligare än tidigare. Onödigt men bra att det finns kvar i alla fall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Krångligare än tidigare. Onödigt men bra att det finns kvar i alla fall.

 

Det kan ju va vådan av att va borta från forumet för länge.

 

Dessutom har ju vi som tillhör det fasta inventariet saknat dig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Gulligt av dig Toaen! Jag är lite av en periodare men Marinan ligger som ett bokmärke så jag kommer alltid tillbaka

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Det stämmer att det idag ligger i 2 system.

Skall se var jag kan lägga en snabblänk till gamla profilen.

 

Håller på med att föra över funktioner som kräver inloggning. Efter det kan MG gå över till IPB på alla medlem- och community funktioner.

 

Men det är en del att tänka på och vi vill ha så korta nertider som möjligt. Det tyngsta jobbet, forum, är redan konverterat så det får ta lite tid nu. Hellre att det blir rätt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Det är lite som när man gör om hemma, de där sista listerna som inte kommer på plats efter stora renoveringen är klar. :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Det är lite som när man gör om hemma, de där sista listerna som inte kommer på plats efter stora renoveringen är klar. :-)

 

Åh katten. Är det fler som har det så. Jag trodde det bara var jag som aldrig blev helt klar med det jag gör för mig själv.  :unsure:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

hehe… känner också igen det där… jag har just monterat ett kök färdigt...

 

ehhhh…. just var kanske inte rätt, det mesta gjorde jag i början av januari. En vecka ledigt.

och… färdigt var inte rätt det heller. Krönlister satte jag just på… sparkbräder saknas men det bli ju lättare att städa under när det är öppet ( frugan köpte inte det skälet… )

Belysning saknas också men taklampan är ju med spottar och det är svårt att fixa el

( frugan köpte inte det heller… men det finns ingen matning och jag vet att det kommer att ta mig en hel dag att hämta el från rummet bredvid… om det ska bli snyggt )

Sedan fattas det kakelbitar också men … ja okej då… ska fixa det… så snart jag får tid...

hehe...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...