Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Gäst BonusVita

Hur spara favoriter

Rekommendera Poster

Gäst BonusVita

Det här ämnet är definitivt off topic från båtvärlden, så det borde passa på detta ställe, men det kanske inte passar alls i detta forum!? ;)

 

Internet explorer är den enda webläsaren jag känner till där jag kan spara favoriter och flytta de favoriterna till vart som, och jag kan öppna de favoriterna på vilken annan dator som helst.

Den webläsaren som jag normalt sett använder mig av är google chrome, och den liksom mozilla firefox sparar favoriterna i en databasfil, och den filen kan jag inte flytta mellan datorer eller öppna upp på en annan dator som inte har chrome eller firefox.

 

Så jag vill alltså kunna spara (kanske som säkerhet) mina favoriter i internet explorer, där de är enkla och lätta att var för sig kunna öppnas, flyttas och möbleras omkring, jag behöver inte ens öppna webläsaren, utan jag kan modifiera i utforskaren.

 

Men idag så måste jag gå den långsamma vägen med att ha ett internet explorer fönster öppet och ett google chrome fönster öppet och kopiera alla länkarna en och en från det ena programmet till det andra.

Finns det något lättare sätt att göra det här på?

För den kopieringsfunktionen som finns i IE med att importera från annan webläsare fungerar inte, den kopierar från sig själv!

Jag fick nys om ett program som heter TransMute, men det fungerade bara 1 gång, sedan aldrig mer och inte ens den gången fungerade det ordentligt!

 

Så någon som har ett bra tips på tänkbar enklare och lättare väg...?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi är alla olika.

 

IE är väl den webbläsare jag tycker sämst om.

 

Kör nästan enbart Chrom idag. 

 

Längst upp till höger på den raden man skriver webbadressen på finns en liten stjärna. Klickar man på den så sparas länken. Man väljer ju var den skall spara.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst BonusVita

Ja, men med hjälp av den stjärnan kan man bara spara i chrome´s databasfil, det går inte att spara den länken på något annat ställe...

 

Men jag tycker inte om IE heller, men jag tycker om den separata lösningen som endast finns i IE med att kunna spara favoriterna som enskilda länkar och inte som en databas!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst BonusVita

Tack, ja jo... Men här hamnar alla länkarna som ett textdokument, och vid uppladdning till IE så hamnar allting utan inbördes ordning, alltså så som jag vill ha det upplagt och som det skall se ut, det är lättare att fortsätta så som jag gör nu, med att 1 och 1 kopiera mellan de två programmen...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst BonusVita

Ääähhh, jag har löst det den långsamma vägen...

Som vanligt med andra ord... :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...