Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Flashack

Maringuiden har fått ny ägare

Rekommendera Poster

Från idag övergår ägarskapet av Maringuiden Nordic AB till Flashback Media Group Aktiebolag

 

Ett stort och viktigt steg där nya ägaren kommer fortsätta utveckla Maringuiden till att vara Sveriges viktigaste och mest besökta marinforum.

 

Flashack Media Group låter meddela att man anser att Maringuiden passar bra in med sin profil med användare som starkt påminner om de som finns på Flashback.

Maringuiden kommer mer utvecklas till att bli en sida där yttrandefriheten står i första rummet.
Dessutom hoppas man få ett mer mångkulturellt deltagande och välkomnar alla oavsett nationell, religiös eller politisk bakgrund.
Det behöver inte handla om båtar och livet runt där, vi gör det nu möjligt att visa sitt öppna sinne.

Flashack Media Group hälsar alla gamla och nya medlemmar välkomna.

 

 

Information:
Flashack Media Group Aktiebolag
ORG.NR: 555555-1131
BOLAGSFORM: Aktiebolag

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åh sjutton. Jag trodde der var Berth Milton Jr som var den nya ägaren. H

 

Där ser man.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trodde att det var grejen med maringuiden, att det skulle handla om båtar därav namnet. Men men allt förändras

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rätt datum för ägarbyte :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Undrar om "Flashack" skall utläsas Flas-hack eller Flash-ack..... :lol:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fast en ny ägare hade inte vart fel då nuvarande inte verkar bry sig direkt över att forumet och dess funktioner skall fungera...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Flachback är ju en veritabel katastrof som forum.

 

Flachback talar ju om "yttrandefrihet på riktigt".Det där är inge sanning. På Flachback råder ingen yttrendefrihet. Jag vet för jag har blivit portad där.

 

Det var nån kille som åkt bussen till en kompis. Hos kompisen hade han supit till rejält.När han skulle hem hade sista bussen gått, så han gjorde inbrott i en bil och försökte tjuvkoppla den, vilket han inte klarade av.

 

Killen ville ha hjälp via Flachback att få hjälp om hur man tjuvkopplar en viss biltyp.

 

Jag svarade ungefär att han borde sluta dricka och skaffa sig ett riktigt och hederligt liv.

 

Sen fick jag ett mail från nån moderator att man inte fick ge pekpinnar. Om jag inte kunde svara TS hur man tjuvkopplar en bil i onykter tillstånd skulle jag inte skriva i tråden,

 

Jag kopierade moderatorns tramsmail i tråden och talade om vad jag tycket - även om moderatorn. Då blev jag avstängd för bl.a ohörsamhet. Sen har jag aldrig varit inne på Flachback.

 

Flachback är ett forum för i första han kriminella knäppgökar. 

 

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hahaha... precis lagom myndig ton på skämtet för att man skall börja tveka. (Googlade bolagets påstådda organisations-nummer och enda returnerade svar blev - som väl var -  denna tråd. Höll på att sätta kaffet i vrångstrupen. Sådan förvirring är väl själva meningen med lyckade aprilskämt? :-)
Ps. Capitan: Tycker faktiskt precis tvärtom, alltså att MG är osedvanligt bra vad gäller teknisk support. (Kaoset vid plattformsbytet nyligen och dess migration av enorma mängder äldre trådar har förtjänstfullt följts upp succesivt, och även om vissa fel kvarstår så är jag övertygad om att de kommer att fixas snart ifall det är möjligt.)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Flachback är ju en veritabel katastrof som forum.

 

Flachback talar ju om "yttrandefrihet på riktigt".Det där är inge sanning. På Flachback råder ingen yttrendefrihet. Jag vet för jag har blivit portad där.

 

Det var nån kille som åkt bussen till en kompis. Hos kompisen hade han supit till rejält.När han skulle hem hade sista bussen gått, så han gjorde inbrott i en bil och försökte tjuvkoppla den, vilket han inte klarade av.

 

Killen ville ha hjälp via Flachback att få hjälp om hur man tjuvkopplar en viss biltyp.

 

Jag svarade ungefär att han borde sluta dricka och skaffa sig ett riktigt och hederligt liv.

 

Sen fick jag ett mail från nån moderator att man inte fick ge pekpinnar. Om jag inte kunde svara TS hur man tjuvkopplar en bil i onykter tillstånd skulle jag inte skriva i tråden,

 

Jag kopierade moderatorns tramsmail i tråden och talade om vad jag tycket - även om moderatorn. Då blev jag avstängd för bl.a ohörsamhet. Sen har jag aldrig varit inne på Flachback.

 

Flachback är ett forum för i första han kriminella knäppgökar. 

 

 

Självmål, asg.

 

citat "Flachback är ett forum för i första han kriminella knäppgökar. "

 

Vad gjorde du där Tommy?

Kriminell, knäppgök eller båda?  (fniss)

 

(Du menar nog Flashback och inte Flachback)

 

 

Nej Flashback är ingen plats för privat uppfostran, mer än att moderatorn där läxade upp dig lite :blink: ,  men ger en intressant inblick i hur det faktiskt finns folk här i Sverige som både är myndiga och har rösträtt. Rätt så lärorikt och skulle nog få en del insomnade svenskar lite inblick i hur det faktiskt är. Dock så har Flashback en moderator (eller flera troligen) som går in och bryter när det behövs till skillnad från en hel del skit här på MG.

 

Hade nog varit intressant med nya ägare men knappast Flashback för då hade vi behövt rätt så många hjärtstartare här på en del gamla gubbar.  :rolleyes: 

Redigerad av crabfish

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

 

 

Självmål, asg.

 

citat "Flachback är ett forum för i första han kriminella knäppgökar. "

 

Vad gjorde du där Tommy?

Kriminell, knäppgök eller båda?  (fniss)

 

(Du menar nog Flashback och inte Flachback)

 

 

Nej Flashback är ingen plats för privat uppfostran, mer än att moderatorn där läxade upp dig lite :blink: ,  men ger en intressant inblick i hur det faktiskt finns folk här i Sverige som både är myndiga och har rösträtt. Rätt så lärorikt och skulle nog få en del insomnade svenskar lite inblick i hur det faktiskt är. Dock så har Flashback en moderator (eller flera troligen) som går in och bryter när det behövs till skillnad från en hel del skit här på MG.

 

Hade nog varit intressant med nya ägare men knappast Flashback för då hade vi behövt rätt så många hjärtstartare här på en del gamla gubbar.  :rolleyes: 

 

 

Om du tycker att Flashback (stavade jag rätt nu!?) speglar det Sverige som du vill ha - då är du bara att beklaga.

 

Knäppgök möjligen efter som man där inte får ha avvikande uppfattning när det gäller att bryta upp och stjäla andras bilar/egendom. Kriminell - tja - det är jag säkert.

 

Vad jag gjorde där!?

 

Det fanns två ämnen som jag var intresserade av.

 

Dels den allvarliga olycka som inträffade när en snabb aluminiumbåt körde på en stålboj, girad mer än 90 grader och körde upp på land nån distansminut därifrån. Norra delen av Höga Kusten.

 

Den olyckan fick ju i stort sett inte avhandlas här på MG.

 

Sen var det styckmordet på den mannen som just avtjänat ett kort fängelsestraff för mordet på sin fru och som sänktes i havet vid Saltö, norra Bohuslän.

 

 

Dyker du upp i Sotenäs snart!?

 

Själv var jag en tur till Hållö idag. Andra gången i år, efter tre inställda tidigare försök. 

 

Det var förvånansvärt lite badgäster där idag trotts ett strålande solsken.  :)

Redigerad av toaen
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tommy, jo vi har varit där några gånger, hos goda vänner med hus i Hunnebostrand. Var på promenad i underbart fina vädret för två snart 2 veckor sedan nere i Hunnebostrand vid vattnet. Visst är Sotenäs fantastiskt. Bifogar bild från den dagen.

 

Men nu är vi lite OT.

Synd att inte fler inser hur fantastisk Flashback är. Ett öppet forum där åsiktsfriheten är stor, rejält större än här på MG men givetvis med en hel del som sticker ut från mängden.

 

Vi får väl se vem som blir MG:ens kommande ägare då jag knappast tror att nuvarande orkar köra detta länge till. Alternativt går det ner sig då resurser är en bristvara här.

 

Jo jag var även på Flashback och följde den allvarliga olyckan. Från övriga media var det tunt men på FB kunde man få fram en del. Tragisk olycka där troligen alkoholen skördade en del offer eller om det var bristande omdöme med en väl tuff båt. Vanligtvis brukar jag följa helt vanliga trådar.

 

Badgäster, visst är det trevligt när samhället får lite liv igen efter en lång vinter, men det finns en del som redan solbadar. 

post-83025-0-90766900-1427920994_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo badgäster - som vi envisas att kalla turister - är en stor tillgång här långt ifrån all ära och redlighet . Synd bara att säsongen är så kort. 

 

Tog du en promenad runt "Jönserö" och fick med Fiskholmen på bilden. Har varit många gånger på bägge öarna - i tjänsten - och på "Jönserö" (St Görans ö) ett antal gånger privat.

 

post-53310-0-03378500-1427921603_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo badgäster - som vi envisas att kalla turister - är en stor tillgång här långt ifrån all ära och redlighet . Synd bara att säsongen är så kort. 

 

Tog du en promenad runt "Jönserö" och fick med Fiskholmen på bilden. Har varit många gånger på bägge öarna - i tjänsten - och på "Jönserö" (St Görans ö) ett antal gånger privat.

 

attachicon.gifzzr_041.jpg

Jo så heter den nog, St Görans, lite blåsigt och vinden var kall men så vackert det är, om man som jag gillar det karga landskapet som Bohuslän har. Vi gick runt ön och sedan vidare genom samhället.

 

På kvällen värmande bad  i våra vänners jacuzzi och en del värmande drycker. 

Till kategorin "badgäst" har jag själv tillhört sedan jag först gången som 6:åring var i Hovenäset med då tillhörande Gravarne  (numera Kungshamn) Som lycklig 58:åring återkommer jag ofta dit till Sveriges framsida.

 

Glad Påsk på dig och varför inte en runda in på fantastiska Flashback, finns säker något intressant där. Kanske de blivit uppköpta av Maringuiden, vem vet.

 

https://www.flashback.org/

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Flashback, kriminella knäppgökar? Ja, det var väl även min uppfattning så som det allmänt utmålades. Gick in där och upptäckte att det finns en otrolig bredd på ämnen och en hel del seriöst.

Det leder till funderingar kring nyhetsförmedlingens skifte från papper till digitalt. Idag när riktiga journalister blivit en alltmer sällsynt art kommer mångdubbelt mer information fram via FB:s tusentals öron och ögon. Mycket naturligtvis rent blaj, men det motsägs också rätt omgående så till slut får man en känsla av hur det egentligen förhåller sig. Jag skulle nog klassa trovärdigheten på FB som högre än hos slaskpressen (AB och Expressen)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller helt med trewq.

Nog för att det finns mycket skit på Flashback men du hittar i regel också sanningen om de flesta nyheter som så många gånger vinklas av vår vänstervridna media idag

 

Ganska uppenbart att Aftonbladet Expressen mm vill hänga ut Flashback som oseriöst osv pga att på Flashback så avslöjas alla lögner och vinklingar som media utför dagligen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...