Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
  • 0
gm62

Kan inte lägga upp bilder!

Fråga

Mina bilder jag lägger upp i fotalbum sparas inte. Har försökt flera ggr men det går inte.

Jag väljer bild, laddar upp och det ser ut att funka. Men när jag tryckt spara så sparas ingenting.

0 bilder upplagda...

 

Tacksam för hjälp!!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

5 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0
Postad (redigerade)

Välkommen till forumet!
Vad har du för hårdvara i form dator/plattform, kanske smartphone av senaste snitt eller tvärtom snart tio år gammal "gengas-driven" laptop som jag själv? Vilken mjukvara, kanske android eller annat? Och vilken webbläsare använder du, och när uppdaterade du den senast, svara gärna med typ version "firefox xx.y" eller i motsvarande exakta termer.

Hmm... krångligt värre men svaren på mina frågor ovan kan nog underlätta forumtråden väsentligt, och min erfarenhet är att forumets tekniske "Admin Stavhammar" nästan alltid är på alerten? (Rejält skicklig i mina ögon men ganska tidspressad, bra då om basfakta kring varje upplevt bilduppläggnings-problems ursprung kan specifiseras noga redan ifrån början?)
[själv har jag t.ex. Firefox av senaste snitt, just den webbläsaren är tydligen litet av ett undantag gentemot andra, alltså i så måtto att bilduppläggning sker i hela tre delsteg? (Men ingen idé att här orera vidare om just Firefox egenheter, förmodligen har du nåt annat?]

Ps. Pseudonym: detta med "för stora" bildfiler var forumets klassiska akilleshäl - åtminstone vad gällde forumbilder - innan plattformsbytet, har i.o.f.s. inte testat gränserna men de är nog rätt generösa numera??

Redigerad av Thomas-1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Bilderna är inte för stora. Jag har provat att skala ner dem till runt 700kb, från 3,7 mb, men det går ändå inte.

Jag har hyggligt ny dator och Windows 7 Professional.

 

Jag ska fråga min båtkompis "Kango" om han kan visa mig hur han gjorde!

 

Tack för svaren!

 

Med vänlig hälsning

 

Dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Mina bilder jag lägger upp i fotalbum sparas inte. Har försökt flera ggr men det går inte.

Jag väljer bild, laddar upp och det ser ut att funka. Men när jag tryckt spara så sparas ingenting.

0 bilder upplagda...

 

Tacksam för hjälp!!

 

Hej 

 

Har testat nu och det går att ladda upp till ditt album med Chrome.

Det verkar inte fungera med FireFox eller IE vilket det gjorde på dev-plattformen.

 

Konstigt men skall det ju inte vara! Det du kan göra är att ladda upp med Chrome eller vänta tills det är fixat. Det blir till att forska i hur och var dom felar.

 

Radera gärna den bild som jag laddat upp.

 

//stavhammar

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

 

Mina bilder jag lägger upp i fotalbum sparas inte. Har försökt flera ggr men det går inte.

Jag väljer bild, laddar upp och det ser ut att funka. Men när jag tryckt spara så sparas ingenting.

0 bilder upplagda...

 

Tacksam för hjälp!!

 

Hej 

 

Har testat nu och det går att ladda upp till ditt album med Chrome.

Det verkar inte fungera med FireFox eller IE vilket det gjorde på dev-plattformen.

 

Konstigt men skall det ju inte vara! Det du kan göra är att ladda upp med Chrome eller vänta tills det är fixat. Det blir till att forska i hur och var dom felar.

 

Radera gärna den bild som jag laddat upp.

 

//stavhammar

 

 

Detta problem är (skall) nu vara löst. 

Eftersom det handlade om JavaScript och en del annat så kanske cachen måste tömmas för att få det att funka. Det beror på men om det inte funkar med din valda webbläsare så prova det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...