Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
karluno

prenumeration på båttidningar ett skämt?

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

har prenumererat på många båttidningar genom åren,gjorde ett uppehåll på ca åtta år då jag inte hade båt,förra året skulle ja köra en prenumeration igen,gick snett från början,skulle ha vi båtägare,men fick praktisktbåtägande?,ok den var ju rätt bra så körde 5 nummer med den,sen började det strula med leverans av tidningen när jag förlängde prenumerationen,mailade nog fem gånger att dom missat skicka ut ett nr av tidningen till mig,fick svar att den skickar vi,ingen tidning kom,ringt till pren,avdelningen,händer inget??,skall bli intressant och se om jag får nästa nr som skall komma 24/3,en sak är klar att jag bryr mig inte om att prenumerera på deras tidningar mer,verkar som ett jävla strul efter deras samgående med båtnytt vi båtägare och praktiskt båtägande,varning till den som tänker köpa en prenumeration.

Redigerad av karluno

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror att du möjligen har haft otur med din prenumeration. Prenumererar på PB och det har flutit på bra. Många dagstidningar/magasin har på senare tid tappat köpare då det ofta är så lätt att hitta bättre och intressantare info på annat håll. I vårt så kallade informationssamhälle har vi ju via datorn tillgång till kunskap och åsikter som aldrig tillförne. Så en tidning som inte bryr sig mer om sina prenumeranter än att de låter en sådan miss i utskick passera utan ett

snabbt agerande (och kanske några betalningsfria nr som ursäkt för missen) lär nog få

problem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Märkligt! Jag nappade på ett erbjudande nyss där bestämde mig för fyra nummer av Praktiskt båtägande och en solcelsladdare för 149.- När första numret kom så fick jag Vi båtägare istället :(  Det stod även så på fakturan och det var ju lite tråkigt att jag inte reagerade då eftersom den kom innan tidningen. Men hur som helst så blev jag bra bemött på prenumerationsavdelningen och de kommer att rätta till misstaget..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag prenumererar på PB men det är ju ett större företag som sköter distributionen av ett stort antal tidningar, inte bara båt, så problemet ligger nog där snarare än hos utgivaren.
Det bästa med prenumerationen är att jag kan gå in på livetombord.se och skriva ut alla gamla artiklar om något ämne som blir aktuellt vid ex. renovering.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...