Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Marrexxx

Rösta på rätt låt!

Rekommendera Poster

Hej Vänner på Maringuiden.
 Det är ju inte för inte som nöjes kvarteren låg i hamn kvarteren förr i tiden. Och då vill vi ju ha underhållning, sång och musik eller hur?
Så därför tänkte jag be dig göra en insats för kulturen, se till att rätt låt vinner och  att lägga din röst på mitt reggae band SERPENTIN och vår låt "BJUDA IN" på Långsta Rastas hemsida så att vi får den ära och berömmelse vi förtjänar.
 

 

Följ länken. Röstningen finns längst ned på sidan.

Tack på förhand!

Mårten

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ursäkta men jag tror inte det var "sång och musik" som lockade mest i nöjeskvarteren ;)

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul med reggaefestival, mycket roligare än melodifestival!

 

Men efter att ha lyssnat igenom lite bidrag inser jag att många tror att allt som går i baktakt är reggae...

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lyssnade igenom låtarna, så  länge som jag nu orkade lyssna på varje låt.

 

Var det nåt galet med inspelningarna - ryckigt och distade en del  - eller ligger problemet i min dator. 

 

Lyssnar en del på annat typ av musik och det brukar ha de problemen.

 

Den låt som var minst dålig enligt min sätt att se det hela tror jag är låt nr 5, fast jag lyssnade inte igenom det hela. Röstade inte heller.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack Toen. Minst dålig var nummer fem, Det var vår låt det! :) Men någon röst fick vi inte; i motsats till mello så är det gratis att rösta  i denna omröstning.

 

Om ljudet är dåligt är det är nog din dator som spökar.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Det var ju trevligt att jag med min något smala och udda musiksmak ändå "träffade rätt".

 

För mig skall musik va melodisk och harmonifull - Jazzinfluerad. Takt och rytm är viktig, men det betyder inte att trummor och rytminstrument är av nöden. En gitarr kan räcka, men det finns ju många andra fina instrument. Blockflöjt tex.

 

Ju mindre toner och ljud per tidsenhet desto bättre.

 

Det dåliga ljudet och ryckigheten i musiken kan nog bero på min dator. Haft lite annat knas sen senaste uppdateringen för några dar sen. Får kolla på min andra dator. Det var väl för att det lät så ryckigt som jag gjorde inlägget och ställde frågan.

Redigerad av toaen
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De e så förbannat svårt att rösta, helst när man e tondöv som jag. Fick fel vaccin som nyfödd istället för poliovaccin fick jag nåt som raderade bollsinnet och gjorde mej tondöv. Älskar att spela tennis och kan inte leva utan musik... känns ibland lite orättvist.

Ta en mojäng med tangenter eller strängar, hångla lite med den och ut kommer ljuv musik.... eller som "gubbarna" igår på waterfront... varför har ingen talat o för dom att tennis faktiskt är djävligt svårt...

Blir så avis på alla som kan sjunga och spela, vad vore livet om alla vore som jag... ingen musik fy fasen..

 

Röstade dock på ett av alternativen... fast egentligen skulle jag röstat på alla. Min röst hamnade inte heller på den som dom flesta, förmodligen mindre tondöva än jag, röstade på.

=)

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Caribic tennisracket eller gitarr det roliga är att ha något att vifta med. :) och rösta får man göra som man vill.
Toaen. så rätt, så rätt en  ensam gitarr kan svänga mer än en hel samba orkester.  :)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Caribic tennisracket eller gitarr det roliga är att ha något att vifta med. :) och rösta får man göra som man vill.

Toaen. så rätt, så rätt en  ensam gitarr kan svänga mer än en hel samba orkester.  :)

 

Tyvärr "svänger" inte ens min finaste gitarr  nåt vidare i mina händer, men det är ändå kul att klinka.  :rolleyes:

 

' post-53310-0-13540200-1426786747_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...