Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
jussi79

HJÄLP! BMW marine MK 2 Drev?

Rekommendera Poster

HJÄLP!

Har en BMW D636 och som drev har jag BMW MK 2 men denna kan inte repareras och försöker nu hitta ett begagnat eller nytt???

 

Kan nån hjälpa varifrån man kunde hitta en sådan eller om nån har en sådan "liggande" överlopps i sitt garage....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

HJÄLP!

Har en BMW D636 och som drev har jag BMW MK 2 men denna kan inte repareras och försöker nu hitta ett begagnat eller nytt???

 

Kan nån hjälpa varifrån man kunde hitta en sådan eller om nån har en sådan "liggande" överlopps i sitt garage....

 

Hur går det med BMW motorn? ska själv köpa en BMW D12, är de krånligt med delar till dom?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Mitt problem är nu över för bestämde laga en volvo penta drev (280), nu försöker jag bara att hitta ett passligt propeller för nu har jag för liten.

 

Delar till min bmw hittas bra och även samma delar kan användas som i bmw bilmotorer. Det som även säljs och de har alla delar är ju från Italien , grund motor är ju en VM och såsom min är restaurerad för ca5 år sedan. Även delar som mercruiser d219 går till min motor.

 

Är det nån som har en Matrino här som har singelpropp såsom bravo 2 (har ganska samma utväxling) som skulle berätra sin storlek på propeller???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...