Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
  • 0
Twister550

Gillaknappen! Varför bergänsad?

Fråga

Hallå där!

Suttit hemma och inte haft så mycket annat för mig, varit ganska aktiv i debatten, läst och gillat andras inlägg. Efter en natts sömn hade det ramlat in nåt nytt bra inlägg som någon hade knåpat ihop som jag tyckte förtjänade en tumme upp.

 

Och vad händer när jag klämmer till på knappen???    Jag har förbrukat min kvot av gillanden står det mitt i bildskärmen....     Av vilken anledning kvoteras möjligheten att gilla andras inlägg??? MÄrkligt!!!

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

20 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0

Har nu justerat upp det till 250 per dygn. Det räcker nog....
Det finns överväganden runt dessa funktioner eftersom dom kan belasta systemet om dom används hårt. Det finns automatiserade system som klickar gillar och det blir tungt ibland.

 

Hoppas det funkar bättre nu.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

landet "LAGOM" 

I såna här viktiga ärenden är det ju potent att någon "Myndig-het" tar lite ansvar så det inte blir tummen-upp-anarki.... kanske.. =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Eller..... "tänk om ALLA skulle göra så"!!!!! något av det svenskaste som finns i uttrycksväg.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Tummen upp på den Caribic...... fast jag har förbrukat min kvot.... :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

För övrigt anser jag också det vore på sin plats att införa en ogilla knapp.... så att man även kan markera sitt missnöje......eller är det för osvenskt kanske??

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

För övrigt anser jag också det vore på sin plats att införa en ogilla knapp.... så att man även kan markera sitt missnöje......eller är det för osvenskt kanske??

 

Det om något vore väl extremt svenskt i alla fall om man kan vara anonym.. =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Nej ingen anonymitet, utan precis som nu, men Twister550 ogillar detta inlägg.......   vi har väl möjlighet att anonymisera oss så det räcker med våra profiler.......

 

Tycker man det är viktigt så är det ju inte svårt att hitta vilka vi är med våra båtar, bilder, var i landet vi rör oss osv.......

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Jo jag tycker det vore väldigt "svenskt" / väldigt internationellt åxå för den delen, om det fanns behov av en ogilla-knapp... ännu svenskare och internationellare skulle det vara om den var idiot-anonym..

Tycker jag.

 

Och så klar kan man vara anonym här!
jag skulle kunna vara en pansarvagnsåkande 85-årig tant som aldrig satt sin fot på en båt eller varit i närheten av vatten .... och hur skulle någon kunna ta reda på det utan att hacka in sig i min dator?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Hallå där!

Suttit hemma och inte haft så mycket annat för mig, varit ganska aktiv i debatten, läst och gillat andras inlägg. Efter en natts sömn hade det ramlat in nåt nytt bra inlägg som någon hade knåpat ihop som jag tyckte förtjänade en tumme upp.

 

Och vad händer när jag klämmer till på knappen???    Jag har förbrukat min kvot av gillanden står det mitt i bildskärmen....     Av vilken anledning kvoteras möjligheten att gilla andras inlägg??? MÄrkligt!!!

 

Det var någonting som jag inte visste men skall givetvis kolla upp det och justera det.

Hur många per dygn är rimligt ;-D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Det är ju positivt om det finns så mycket att gilla här på MG! :D

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Det är ju positivt om det finns så mycket att gilla här på MG! :D

 

 

Gillar...  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Det är ju positivt om det finns så mycket att gilla här på MG! :D

Haha, det gillade jag, måste ha fått påfyllning i min kvot igen nu...... :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Har nu justerat upp det till 250 per dygn. Det räcker nog....

Det finns överväganden runt dessa funktioner eftersom dom kan belasta systemet om dom används hårt. Det finns automatiserade system som klickar gillar och det blir tungt ibland.

 

Hoppas det funkar bättre nu.

Har ingen aning om vad som är rimligt....men 250 lär ju räcka och bli över.......bara vi inte blockerar andra funktioner....

 

Tack och bock för snabb åtgärd!!  :D

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Liten sidofråga - men när man kör mobilversionen, hur gillar man ett inlägg då..? Går det?

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Välj... fullständig version

Välj..... gilla, som "vanligt"

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Liten sidofråga - men när man kör mobilversionen, hur gillar man ett inlägg då..? Går det?

typ som jag nu..... fast då e de ju inte mobilversionen utan dataversion på mobilen..

;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Välj... fullständig version

Välj..... gilla, som "vanligt"

Kanske lite väl osmidigt..?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

 

Välj... fullständig version

Välj..... gilla, som "vanligt"

Kanske lite väl osmidigt..?

oooja! I allafall för dom positivt inställda som nöter på gillaknappen eller så är d gränsfall till ilandsproblem. Jag använder alltid full version. Tycker d funkar bättre för mej.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Något jag inte tänkt på heller. Skall kolla upp den mobila delen och se vad som kan göras.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Det är den lilla bocken längst till höger om användarnamnet. Blir ett kryss när man gillat.

 

Inte supertydligt så skall kolla på det. Tekniken är där och funkar. Skall då kolla över design.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...