Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Gedda

Båtmässan i Göteborg 2015

Rekommendera Poster

 

 

Vad tråkigt att ingen gillar segelbåtar tillräckligt för Göteborgs mässan.

 

Som sagt så är det inte så att igen gillar segelbåtar, utan importörer och tillverkare som har gått ihop och valt en annan väg för sin marknadsföring.

 

Då borde de döpa om denna mässan till "Motorbåtsmässan med tillbehör". För som seglare så var detta bortkastade pengar fullständigt.

Och gör-det-själv-hörnan med båtbyggare var degraderad till ett par små bås vid den radiostyrda poolen.

 

 

Hittade du inte veteranbåtshallen?

 

http://www.batmassan.se/PageFiles/55996/batmassan-2015hallskiss%20f%C3%B6r%20webb.pdf

 

Det är ju det som brukar va intressant - och att kolla påutrustning.

 

Stora plattbottnade fenkölade segelbåtar är ju fullständigt ointressanta och sådana har varken jag eller du råd med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Vad tråkigt att ingen gillar segelbåtar tillräckligt för Göteborgs mässan.

 

Som sagt så är det inte så att igen gillar segelbåtar, utan importörer och tillverkare som har gått ihop och valt en annan väg för sin marknadsföring.

 

Då borde de döpa om denna mässan till "Motorbåtsmässan med tillbehör". För som seglare så var detta bortkastade pengar fullständigt.

Och gör-det-själv-hörnan med båtbyggare var degraderad till ett par små bås vid den radiostyrda poolen.

 

 

Hittade du inte veteranbåtshallen?

 

http://www.batmassan.se/PageFiles/55996/batmassan-2015hallskiss%20f%C3%B6r%20webb.pdf

 

Det är ju det som brukar va intressant - och att kolla påutrustning.

 

Stora plattbottnade fenkölade segelbåtar är ju fullständigt ointressanta och sådana har varken jag eller du råd med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst BonusVita

Huh, typiskt... :(  :angry:  :unsure:

Nej det gjorde jag inte, ändå så var jag där borta och kollade i det hörnet.

Men när jag fann de radiostyrdas hörna och den båtbyggaren som var bredvid och repslagarmuseet på andra sidan, så tänkte jag väl att det inte fanns någonting mer.

Synd för det hade väl kanske kunnat bära upp detta misslyckande! :ph34r:

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för en trevlig pratstund i montern

 

Tack själv Lasse. Alltid lika trevligt. :)  Köpte du det du pratade om?

 

Ha det gott. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har jag allt ställt till det för mig. Känner hur ord som kränkning, rasar och nät hat ligger nära till hands att nämnas i samband med mitt blogginlägg.Jag revar, drejar bi och inväntar twitterstormen. ;)
Hoppas du har det bra i  Stockholm

Redigerad av Marrexxx

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har jag allt ställt till det för mig. Känner hur ord som kränkning, rasar och nät hat ligger nära till hands att nämnas i samband med mitt blogginlägg.Jag revar, drejar bi och inväntar twitterstormen. ;)

Hoppas du har det bra i  Stockholm

 

Om det är mig du tänker på, så var det nog inte så farligt.  :rolleyes:

 

Ett litet utslag av nåt liknande Göteborgshumor, som även vi lite norr om detta lilla obetydliga fiskeläge drabbats av i viss mån. Och dessutom ett uppslag till ett blogginlägg på min egen blogg - där jag inte varit alls aktiv det senaste halvåret. Detta trotts en härlig sommar med en hel del båtaktiviteter, som jag skulle kunnat skriva mycket om. 

 

Jag ramlade i sjön och min mobiltelefon - som skulle va vattentät. Mobilen blev skrot på några minuter. Tålde inte saltvatten, vilket ju blev en ny Xperian`s. Den var också den kamera som jag dokumenterat början av min färd på. Efter det blev det som det blev.  :wacko:

 

I tassemarkerna norr om nåt ställe som visst kallas Stockholm, har vi det mycket bra. Trotts att vi är Bohuslänningar trivs vi mycket bra här uppe. Sen har jag snälla barn. De ser alltid till att de har lämpliga arbeten till mig för att jag skall trivas. Dessutom kommer de på nya arbetsuppgifter hela tiden.

 

Det gäller ju att slita ut en generation i taget.  ;)

Redigerad av toaen
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

- Det tycks som om du inte bara fick salt i sår utan även i mobiltelefonen. :)
Ja, jag anade att du inte tog så illa upp.
Förra helgen var jag i GBG men denna helg besökte faktiskt också jag Stockholm (som också är en trevlig stad,) och kom hem med en ny fin septitank.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tappar man en telefon i saltvatten och får upp den direkt kan det gå att rädda den om man direkt tar bort batteriet och spolar den i rikligt med sötvatten. Allt salt måste bort. Varför batteriet ska bort är att ledningsbanor med spänning på ganska snabbt korroderar. Torka den sedan i 50 grader vilket den bör tåla.

 

Chansen är nog rätt liten att den går att rädda men jag har hört att det kan gå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ang mobiltelefon så lagades min iPhone i förra veckan då den tog sig en halvtimmes simtur med mig i en pool och drunknade... så det kan gå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tappar man en telefon i saltvatten och får upp den direkt kan det gå att rädda den om man direkt tar bort batteriet och spolar den i rikligt med sötvatten. Allt salt måste bort. Varför batteriet ska bort är att ledningsbanor med spänning på ganska snabbt korroderar. Torka den sedan i 50 grader vilket den bör tåla.

 

Chansen är nog rätt liten att den går att rädda men jag har hört att det kan gå.

På de flesta moderna mobiler går det inte att enkelt plocka ur batteriet. Xperian är en av dem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tappar man en telefon i saltvatten och får upp den direkt kan det gå att rädda den om man direkt tar bort batteriet och spolar den i rikligt med sötvatten. Allt salt måste bort. Varför batteriet ska bort är att ledningsbanor med spänning på ganska snabbt korroderar. Torka den sedan i 50 grader vilket den bör tåla.

 

Chansen är nog rätt liten att den går att rädda men jag har hört att det kan gå.

 

Jag köpte telefonen enbart av den anledningen att den sas va vattentät. Dessutom påstods den va så vattentät att det skulle gå att filma och ta kort på en och en halv meters djup. 

 

Det fanns en liten lucka till strömkabeln som man skulle stänga. De gick aldrig att få riktigt igen, men det spelade inte så stor roll tyckte jag. Hade inte för avsikt att bada tillsammans med telefonen. 

 

Fast ibland spelar det inte så stor roll vad man har för avsikt - tydligen. 

 

Det var ca 50 år sen jag ramlade i sjön ofrivilligt senast, så hädelsen får nog anses plötslig och oväntad.

 

Nåt batteri går inte att ta ut, men jag sköljde den i sötvatten så gott det gick. Hörapparaten la också av och jag sköljde den sötvatten också och la på tork. Hörapparaten fungerade igen efter ett dygn. Fast där kan man ju ta bort batteriet.

 

När jag lämnade in telefonen sa man att jag hade försäkring på den och skulle få betala självrisken på 750 kr. När jag fick tillbaka den hade hade skadan gått på garantin - jag fick en ny telefon.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...