Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
kalledrag

Dårar !

Rekommendera Poster

Ja man undrar ju lite vad som drev den där Åklagarn till att överklaga..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För jävligt att vi lägger resurser på att jag oskyldigt folk när det finns så många kriminella man borde ta hand om. Tänker närmast på alla ouppklarade båt och motorstölder.

 

Nej som tidigare väljer man att jaga vanligt folk. Få katten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte bara där. Den bransch jag arbetar i är också offentligt reglerad och tillsyn utövas på både bra och dåliga sätt. Men, aldrig att kraven skulle minska över tid. Alltid öka, och mer resurser äskade. Det verkar vara ett självändamål för regleraren.

 

För den filisofiskt lagde kan man säga att Montesquieu skulle vända sig i sin grav, med sin tanke på de tre pelarna i maktdelningsläran (verkställande, dömande och lagstiftande skall vara separerat). Myndigheter i Sverige inte bara finner att det är sex element, de även uppfyller dem alla. Myndigheter är samtisigt lobbyist, lagstiftare, polis, åklagare, domare och bödel. Rättssäkerhet någon?

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åklagaren vill nog bara skydda vanligt folk från att skadas, han ville så gärna att pråmen skulle ha ett bra roder. Tänk om pråmen kom farandes i en stark trafikerad farled i 15 knop, tänk vilken oreda den skulle ställa till med.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För rätt många år sedan stod jag i en monter på en datamässa och fick besök av några från Vägverket, det är väl en del av nuvarande Transportstyrelsen. Det verkade som om vi hade en produkt som kanske skulle kunna passa.

Men efter en stunds resonerande insåg jag att deras regler och byråkrati skulle gå mig på nerverna mer än pengar kan kompensera, så -Nej tack, vi ska nog inte ha med varandra att göra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åklagaren vill nog bara skydda vanligt folk från att skadas, han ville så gärna att pråmen skulle ha ett bra roder. Tänk om pråmen kom farandes i en stark trafikerad farled i 15 knop, tänk vilken oreda den skulle ställa till med.

Utan roder... definitivt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Byråkrati är byråkrati och förnuft är förnuft och aldrig mötas de två.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om man utbildar sig till jurist så kan välja att bli åklagare eller advokat med tre gånger högre lön. Vill man ha ett lugnt och stillsamt jobb blir man bolagsjurist fast då tjänar man bara dubbelt så mycket som åklagaren. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aha... så då måste åklagaren pröva fler fall och hoppas på provision :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För den filisofiskt lagde kan man säga att Montesquieu skulle vända sig i sin grav, med sin tanke på de tre pelarna i maktdelningsläran (verkställande, dömande och lagstiftande skall vara separerat). Myndigheter i Sverige inte bara finner att det är sex element, de även uppfyller dem alla. Myndigheter är samtisigt lobbyist, lagstiftare, polis, åklagare, domare och bödel. Rättssäkerhet någon?

 

 

Om fler förstod detta skulle det inte se såhär ut.

 

 

Myndigheterna får dessutom oss att tro att vi är ett nummer.

En fri människa har inget nummer.

 

Just saying..... :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...