Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
andreasandreas

Vad har jag för båt?

Rekommendera Poster

Hej alla!

 

Jag behöver er hjälp att lista ut vad jag har för båttyp. Väldigt tacksam, om någon vet. 

 

Efter några års uppehåll från Maringuiden har jag bytt mahogny mot polyester, diesel mot bensin och kanske viktigast av allt - jag har gått från 95% jobb och 5% åka, till tvärt om. Säga vad man vill om små styrpulpetbåtar - åka får man göra :)  

 

Förra året köpte jag en styrpulpetbåt, med en liten snurra på - men ingen vet vad jag har för typ av båt. Det finns inga skyltar, dekaler eller annat som gör att jag kan lista ut vad det är för fabrikat. Dessutom så verkar trädäcket ni ser på bilderna (fler på i min sjöbod) snickrat i efterhand. Bra gjort, för övrigt, kan intygas. 

 

Båten är strax över 5 meter lång (osäker på exakt mått just nu). Centerkonsolen är inte original. Plasten är på sina ställen upp till 5-6 millimeter tjock. 

 

På bilderna, ser ni vinterns renovering av ytskikt. Slutresultatet blev toppen, tack vare www.de-ijssel-coatings.se färgsystem. Kan verkligen rekommendera produkten. 

 

Tack för hjälpen.

Andreas

 

 

post-106384-0-26526500-1420475423_thumb.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En B16 har väl inte så slät reling?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ockelbo B16 ?

Hej!

 

Tack för svar! Kika gärna på mitt fotoalbum för fler bilder på samma båt. Ska börja kolla ditt förslag!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Ockelbo B16 ?

Hej!

 

Tack för svar! Kika gärna på mitt fotoalbum för fler bilder på samma båt. Ska börja kolla ditt förslag!

 

Hej igen! Tyvärr inte en Ockelbo B16. Min båt har ett steg på friborden, som det verkar som att en Ockelbo inte har. tack i alla fall!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...