CaptainKongo 66 Posted December 15, 2014 Jag har en livflotte, Viking RescYou 4 persons i container. Det var ny 2007 och servades första gången 2011, men ska nu in på service igen. Läste att en service kostar 4988:- Ink. moms. Chansar på att någon hittat ett serviceställe som gör denna service till ett billigare pris? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Oldtimer 80 Posted December 16, 2014 http://www.transportstyrelsen.se/Global/Sjofart/Dokument/Fartyg/Sjosattningsanordningar/Servicestationer.pdf Här är listan på alla certifierade serviceställen. Shoppa loss. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
CaptainKongo 66 Posted December 17, 2014 Tack för perfekt svar! Quote Share this post Link to post Share on other sites
happysix 42 Posted December 20, 2014 När flaskan har blivit 10 år skall den provtryckas. Kanske därför det är så dyrt. Kolla vad som ingår i servicen. Jag antar att du skall ge den en 3års service. Viket då skulle fungera utan att provtrycka,bara kontrollera trycket i flaskan. Jag har dock aldrig haft en Viking,men antar att reglarna är samma för alla flottar. Men,jag vet ej om det stämmer på din flotte. Quote Share this post Link to post Share on other sites