Jaspe 1 Posted November 6, 2014 Har fuskteak (perstorpliknande material) i sittbrunnen på våran örnvik denna bleks ganska snabbt och ser tråkig ut. Någon som har något bra tips vad man kan behandla materialet med så att det ser nyoljat ut utan att det blir halt. Share this post Link to post Share on other sites
StaffanRW 0 Posted November 7, 2014 Har fuskteak (perstorpliknande material) i sittbrunnen på våran örnvik denna bleks ganska snabbt och ser tråkig ut. Någon som har något bra tips vad man kan behandla materialet med så att det ser nyoljat ut utan att det blir halt. Svaret finns redan på MG: http://www.maringuiden.se/forum/topic/45923-behandla-teaklaminat/?do=findComment&comment=463766 Share this post Link to post Share on other sites
Bosse 300 Posted November 7, 2014 Om man googlar lite så hittar man 2 svenska importörer på owatrolprudukten Polytrol. En firma i Örebro som heter Nordland samt Watski. /B Share this post Link to post Share on other sites
sigge_1 50 Posted November 7, 2014 Om man googlar lite så hittar man 2 svenska importörer på owatrolprudukten Polytrol. En firma i Örebro som heter Nordland samt Watski. /B Efter att ha hittat den tråden beställde jag polytrol på ebay, svärfar hade gett upp hoppet om att få fusk-teaken i sin Ryds 568 fin igen men den blev bokstavligen som ny igen och har hållt sig så hela sommaren. Share this post Link to post Share on other sites
Jaspe 1 Posted November 13, 2014 Tack! Skall testa detta till våren. Share this post Link to post Share on other sites
alunde 0 Posted July 19, 2015 Hej, jag kan bara bekräfta att Owatrol-produkten funkade topp på min Ryds 18 dc:s mjölkiga akterdäck Share this post Link to post Share on other sites
Klangen 0 Posted July 20, 2015 Produkten heter nu Owatrol Gelcoat Restorer. Provade det på mina mjöliga teaklaminat. Blev kanon!! Finns att köpa genom Watski. Share this post Link to post Share on other sites
Freddan78 1 Posted May 5, 2021 Hej Plockar upp den gamla tråd. Någon som vet hur väl detta håller i längden eller om man behöver göra om proceduren varje år? Share this post Link to post Share on other sites
MLind 6 Posted May 5, 2021 (edited) Jag har kört med den behandlingen fyra säsonger nu och gör om varje vår. Tre skikt på de sol- och väderutsatta delarna, ett skikt under kapellet. Det håller bra en säsong, skulle jag säga. Med svamp och trasa går det på några minuter att lägga på om man inte slabbar för mycket runt kanterna. Edited May 5, 2021 by MLind Share this post Link to post Share on other sites