Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Jaspe

Vad skall man behandla fusk teak med

Rekommendera Poster

Har fuskteak (perstorpliknande material) i sittbrunnen på våran örnvik denna bleks ganska snabbt och ser tråkig ut. Någon som har något bra tips vad man kan behandla materialet med så att det ser nyoljat ut utan att det blir halt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har fuskteak (perstorpliknande material) i sittbrunnen på våran örnvik denna bleks ganska snabbt och ser tråkig ut. Någon som har något bra tips vad man kan behandla materialet med så att det ser nyoljat ut utan att det blir halt.

Svaret finns redan på MG: http://www.maringuiden.se/forum/topic/45923-behandla-teaklaminat/?do=findComment&comment=463766  B)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om man googlar lite så hittar man 2 svenska importörer på owatrolprudukten Polytrol.

En firma i Örebro som heter Nordland samt Watski.

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om man googlar lite så hittar man 2 svenska importörer på owatrolprudukten Polytrol.

En firma i Örebro som heter Nordland samt Watski.

 

/B

 

Efter att ha hittat den tråden beställde jag polytrol på ebay, svärfar hade gett upp hoppet om att få fusk-teaken i sin Ryds 568 fin igen men den blev bokstavligen som ny igen och har hållt sig så hela sommaren.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, jag kan bara bekräfta att Owatrol-produkten funkade topp på min Ryds 18 dc:s mjölkiga akterdäck

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Produkten heter nu Owatrol Gelcoat Restorer.

Provade det på mina mjöliga teaklaminat. Blev kanon!!

Finns att köpa genom Watski.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Plockar upp den gamla tråd. Någon som vet hur väl detta håller i längden eller om man behöver göra om proceduren varje år?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Jag har kört med den behandlingen fyra säsonger nu och gör om varje vår. Tre skikt på  de sol-  och väderutsatta delarna, ett skikt under kapellet. Det håller bra en säsong, skulle jag säga. :)

Med svamp och trasa går det på några minuter att lägga på om man inte slabbar för mycket runt kanterna.

Redigerad av MLind

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...