Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Searaysd

Sea ray 260 stripes

Rekommendera Poster

Vart får man tag på nya stripes till båten? Kollat med sea ray sthlm som svarade att - öh, ja asså det går säkert att lösa. Det är 100m rullar och kostar 6500:-

 

Måste ju gå att beställa från staterna? Ingen annan som bytt som kan skicka en länk?

 

Jag har en mercruiser 350 mag mpi i båten på drygt 400h. Den dricker 58l/h i 25knop. Läser man runt lite så verkar 2l/nm lite vanligare. Kan det ha nåt med stigning på propeller att göra? Nån som vet vad det ska vara? Bravo 3 dp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kanske ska skriva mer specifikt vad det är för båt och årsmodell etc du har.

 

Min stigning är 20P. Tror det är standard. Bränsleförbrukning ungefär samma som du vid 3800 rpm.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svar.

 

Kanske inte är onormalt mycket den dricker då. Spelar ju egentligen ingen roll men man vill ju inte att den ska dricka mer än vad den behöver.

 

Jag skickar med en bild. Sea ray 260 sundancer -04. Svarta stripes med en grå rand ovanför.

 

Med vänlig hälsning,

post-103969-0-75363700-1414507729_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha, du har en -04, den är ett par hundra kilo lättare än min -05 samt annat skrov. Kanske din båt borde dra ett par liter mindre per timme i sånt fall. Hur botten ser ut har dock stor inverkan, sent på säsongen när botten är full av havstulipaner ökade min förbrukning med typ 10 liter per timme.

 

Angående stripes, så kanske du kan kontakta valfri firma som säljer stripes till bilar och se om de kan skaka fram ett par remsor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skaffade mina till 400.an för längesen hos www.kao.nu

Motsvarande företag i din hemort lär kunna ordna samma grejer. Kostar inte många kronor för några rullar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...