Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
  • 0
Gäst BonusVita

Moderera tråden

Fråga

Gäst BonusVita

I varje tråd som man har startat så finns valet att man kan moderera tråden. I där finns endast 2 val och det enda som fungerar är nöjligheten att låsa tråden.

Att gömma tråden hjälper bara mig som TS när jag är inloggad! Loggar jag ut eller kollar via någon annan user, så syns tråden...

Så begreppet "Göm" är värdelöst. Det vore bättre att den lösningen togs bort och ersattes av "Radera", som ger mig som TS möjlighet att själv radera tråden, detta under förutsättning att ingen annan har hunnit kommentera inlägget, för då faller den funktionen helt och hållet.

Men självfallet så borde jag kunna redigera mitt inlägg oavsett hur lång tid det har gått och avsett om jag är TS eller kommenterar en befintlig tråd...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

5 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0

...

Men självfallet så borde jag kunna redigera mitt inlägg oavsett hur lång tid det har gått och avsett om jag är TS eller kommenterar en befintlig tråd...

Nej!

 

Det funkar ju naturligtvis inte att man kan ändra sin tråd när andra har svarat på den.

 

Bäst är att man tänker till innan man startar en tråd eller svarar på ett inlägg.

 

Mckey

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
Gäst BonusVita

Varför har jag inte rätt till min egna skrivna text?

 

Om jag vill ändra eller radera min text, så borde det vara helt och hållet upp till mig!?

Men naturligtvis, så kan man lägga in ett stopp, på att om min text har blivit citerad via "multi-citat", så kan jag inte längre ta bort eller redigera min post.

Men all annan text eller poster jag har gjort borde jag kunna få lov att redigera själv, speciellt om jag vill ta bort en post som ingen annan har skrivit i, då den ej längre är intressant eller är irrelevant.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Här kan jag påstå att du skrivit precis vad som helst, så citatfunktionen lämnar lite övrigt att önska och är därför ingen garanti för det du skriver ovan

Du har inte rätt att ändra din text hur länge som helst för att det har missbrukats tidigare av vissa användare. Tragiskt, men sant Om ingen svarat i din post förvinner den nedåt blad de andra tusentals inläggen och faller i glömska och är inte längre ett problem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Skall kolla över dessa funktioner och se vad som kan göras.

 

Har haft fullt upp under dagen eftersom servrarna kraschat ordentligt.

Men dom är uppe nu igen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Så länge ingen kommenterat det första inlägget är det väl ok att man kan ändra och/eller ta bort det, men inte sedan.

 

Citatfunktionen kan - på gott och ont - ändras som Peter_K visar, så det är ju ingen garanti att det som står där är rätt.

 

Det bästa är nog att skriva det man vill skriva och stå ut med att man inte har rätt att ändra eller ta bort det.

 

Om någon mot förmodan skulle presentera något litterärt värdefullt på MG så kan man kanske hävda någon form av upphovsrätt???

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...