Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Sparre

Måla med giftig färg helt lagligt

Rekommendera Poster

Va bra, då går det att vara miljövänlig igen!

 

Måla med färg som fungerar , inte kladdar och slippa beväxning

och därmed spara bränsle och därmed både spara pengar och skona miljön.

 

Måste medge att miljöpartiet nu överträffar mina förväntningar... ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är inte lagligt, bara helt ok att använda giftig färg....

 

Vi får väl se om det blir ok att använda lågbeskattade bränslen ockå...

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har alltid skitit i vilket. Målar med den färg som fungerar bäst med minst negativ effekt på.miljön enligt min egen bedömning. Det känns möjligen lite sämre nu när det visar sig att jag inte ensam är den anarkist jag trodde! :D  Tyvärr  är Åsa Romson Åsa Romson nog inte anarkist utan en jä... hycklare. Jag målar på som vanligt! 

 

I natt drömde jag att jag besökte Dantes inferno. Jag vandrade djupare och djupare ner i den tratt som hans helvete utgör. I botten finns de största syndarna. Jag trodde att jag nått botten när jag såg några journalister och präster. I vaket tillstånd förstod jag att det var en dröm, eftersom jag inte sett en enda politiker. (Delvis stulet från Eugene O´Neill)

Mvh/Sea Maniac

Redigerad av SeaManiac
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Allt går att göra/utföra!

Det gäller bara att stå för konsekvenserna när man åker dit!

Om man gör det vill säga.

 

Vissa får böter. Andra får hela sin trovärdighet raderad..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Av bilder att döma var väl hennes "båt" ett skepp och då är det ju helt ok att använda fartygsfärg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Av bilder att döma var väl hennes "båt" ett skepp och då är det ju helt ok att använda fartygsfärg.

Fast då kanske inte sådan som inte är tillåten..?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Av bilder att döma var väl hennes "båt" ett skepp och då är det ju helt ok att använda fartygsfärg.

Fast då kanske inte sådan som inte är tillåten..?

 

Gäller väl helt andra regel för skepp om jag inte har helt fel....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Av bilder att döma var väl hennes "båt" ett skepp och då är det ju helt ok att använda fartygsfärg.

Fast då kanske inte sådan som inte är tillåten..?

Gäller väl helt andra regel för skepp om jag inte har helt fel....
Nja, bara för att det är ett skepp betyder inte man kan måla med vilken sörja som helst; den måste vara godkänd för fartyg. Det var inte den aktuella färgen.
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Av bilder att döma var väl hennes "båt" ett skepp och då är det ju helt ok att använda fartygsfärg.

Fast då kanske inte sådan som inte är tillåten..?
Gäller väl helt andra regel för skepp om jag inte har helt fel....
Nja, bara för att det är ett skepp betyder inte man kan måla med vilken sörja som helst; den måste vara godkänd för fartyg. Det var inte den aktuella färgen.

 

Allt som flyter är väl fartyg, sen kan man skilja på båt och skepp, eller har vi ändrat på den språkliga användningen? Kanske jag som blivit snurrig bara..

 

Peter_K jag har inte följt debatten så jag är insatt i vilken färg som användes eller vad den var avsedd för.

Men det som skiljer båtar och skepp åt är att i en del fall så slipdrar man kanske vart tredje eller femte år, och rör sig i olika farvatten med olika förutsättningar. För mig är det självklart att man då måste kleta på något helt annat än småbåtar som tas upp varje säsong och kanske rör sig i samma vatten säsong efter säsong.

En båt kan ju ha hemmahamn på ostkusten men under beväxningsperioden segla veckovis i vatten som kräver kraftfullare skydd mot påväxt........

 

Nu hävdar jag inte att vice statsministern gjort rätt, det är jag för dåligt insatt i sakfrågan för men det finns kanske en del frågetecken om hur man ska välja färg till ett skepp som inte tas upp varje år och som seglar i olika vatten....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med all respekt, Twister - men du kanske ska börja med att läsa in dig på debatten innan du argumenterar för/emot något? Sätta dig in i sakfrågan du ger dig in i..?

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med all respekt, Twister - men du kanske ska börja med att läsa in dig på debatten innan du argumenterar för/emot något? Sätta dig in i sakfrågan du ger dig in i..?

Artikeln i inledningen av denna tråd är ju ganska intetsägande när det gäller faktiska omständigheter. Debatten här och i andra trådar är inte heller direkt klargörande när det gäller fakta.

Det förefaller som vice statsministern har  valt en felaktig färg för sin båt, men ingen diskussion om vilken fart den är tänkt för eller om den enbart ligger vid kaj?? Jag tycker inte heller att det är solklart vad som gäller. OM jag har hemmahamn långt upp på ostkusten där man kan klara sig med att skrubba botten ett par gånger/säsong men planerar en segling runt sydkusten, några veckor i västerhavet, kanske en sväng ut till Färöarna eller dylikt, då kräver det ju andra val. Eller ska man boka slipdragning i Karlskrona och Helsingborg på vägen in och ut för att kladda på passande färg på vägen ut, och få den borttagen på vägen hem??

 

Med all respekt Peter, så tycker inte jag debatten är särskilt saklig.....utan det verkar mest handla om att ta chansen och sabla ner en offentlig person. Självklart ska våra politiker på den nivån föregå med gott exempel men är reglerna så enkla och solklara som en del gör gällande??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Med all respekt, Twister - men du kanske ska börja med att läsa in dig på debatten innan du argumenterar för/emot något? Sätta dig in i sakfrågan du ger dig in i..?

Artikeln i inledningen av denna tråd är ju ganska intetsägande när det gäller faktiska omständigheter. Debatten här och i andra trådar är inte heller direkt klargörande när det gäller fakta.

Det förefaller som vice statsministern har  valt en felaktig färg för sin båt, men ingen diskussion om vilken fart den är tänkt för eller om den enbart ligger vid kaj?? Jag tycker inte heller att det är solklart vad som gäller. OM jag har hemmahamn långt upp på ostkusten där man kan klara sig med att skrubba botten ett par gånger/säsong men planerar en segling runt sydkusten, några veckor i västerhavet, kanske en sväng ut till Färöarna eller dylikt, då kräver det ju andra val. Eller ska man boka slipdragning i Karlskrona och Helsingborg på vägen in och ut för att kladda på passande färg på vägen ut, och få den borttagen på vägen hem??

 

Med all respekt Peter, så tycker inte jag debatten är särskilt saklig.....utan det verkar mest handla om att ta chansen och sabla ner en offentlig person. Självklart ska våra politiker på den nivån föregå med gott exempel men är reglerna så enkla och solklara som en del gör gällande??

 

 

Fakta är att Miljöministern använt en förbjuden bottenfärg

Fakta är att hon erkänt att hon använt den förbjudna färgen men påstår att hon inte visste att den var förbjuden.

Fakta är att åklagaren inte bedömer att det är åtalbart pga en krånglig hemsida som är svår att förstå.

Fakta är att det inte spelar någon roll i detta fall om detta fartyg är skepp eller båt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...