Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
  • 0
Gäst BonusVita

Kan endast logga in på "Framsidan"

Fråga

Gäst BonusVita

Om jag vill posta någonting någonstans och så måste jag vara inloggad, men jag lyckas inte logga in på något ställe överhuvudtaget om jag inte går till sidan som heter "Framsidan", för att där logga in, och rutan jag får upp där ser precis likadan som överallt, men på andra ställen händer inte ett dyft när jag klickar på logga in... Och sedan leta mig tillbaka till det stället jag ville göra min röst hörd.

Det kanske är min dator och program som strular, men jag finner anledning att påtala det, då problemet kanske ligger annorstädes.

Jag sitter på en windows 7 dator och surfar på google chrome.

 

Såg just att frågan var ställd i avdelningen "Frågor" http://www.maringuiden.se/forum/topic/73507-sv%C3%A5rt-att-logga-in-ibland/ Där flera andra har haft samma problem som mig!

Redigerad av stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

10 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0

Det är ett vanligt problem.

 

Själv har jag bara en dator där jag är inlogga på. Jag kan inte logga in på nån annan dator - inte ens från framsidan. Fast det är väl lika bra det.  ;)

 

Men så är det väl om man har strävan att ligga i teknikens framkant. Med den gamla plattformen kunde jag logga in på vilken dator som helst. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Jag har inga problem att logga in med massor av datorer och telefoner samtidigt, men jag kan inte skriva inlägg i samma tråd från flera enheter samtidigt. Det är ju rimligt tycker jag.

 

Mackey

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Det är samma sak för mig.

Alltså inte från bara en dator utan jag måste logga in från framsidan.

Redigerad av Skoter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Visst hade den gamla plattformen fördelar men den var varken säker eller särskilt bra....

 

Problemen uppstår så oregelbundet och på så olika sätt så att det är svårt att få rätt på felen. Jag kan inte återskapa dom och det göt det svårt att finna var och när det blir fel.

 

När allt som kräver inloggning är migrerat till IPB (nya plattformen) så kommer IPB att sköta all inloggning och säkerhet. Idag gör dom det ihop med gamla som master. 

 

Dom problem som finns, rörande detta, kommer gissningsvis försvinna då. I övrigt så försöker jag lösa det som jag kan identifiera och återskapa samt en del saker som finns i loggarna. Men det finns ingen konsekvens i dom fel som kvarstår, rent tekniskt för min del, vilket gör det svårlöst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Men kan du logga in t.ex nu när du läser den här tråden utan att gå tillbaka till toppsidan? Prova att logga ut, gå hit till tråden igen och försök logga in. Det fungerar inte för mig och många andra har rapporterat om samma problem.

 

Det har varit så sedan plattformsbytet och det slår aldrig fel. Det är helt konsekvent, oavsett webbläsare och dator jag använder.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Visst hade den gamla plattformen fördelar men den var varken säker eller särskilt bra....

 

Problemen uppstår så oregelbundet och på så olika sätt så att det är svårt att få rätt på felen. Jag kan inte återskapa dom och det göt det svårt att finna var och när det blir fel.

 

När allt som kräver inloggning är migrerat till IPB (nya plattformen) så kommer IPB att sköta all inloggning och säkerhet. Idag gör dom det ihop med gamla som master. 

 

Dom problem som finns, rörande detta, kommer gissningsvis försvinna då. I övrigt så försöker jag lösa det som jag kan identifiera och återskapa samt en del saker som finns i loggarna. Men det finns ingen konsekvens i dom fel som kvarstår, rent tekniskt för min del, vilket gör det svårlöst.

 

Men vad gör jag om min enda dator som jag är inloggad på MG med rasar - som min gamla bärbara gjorde för nån månad sen.

 

Fast å andra sidan hade det väl kanske varit lika bra att jag inte skulle kunna logga in - jag har ju skrivit allt för mycket trams på MG redan.  :ph34r:

Redigerad av toaen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Provade med att logga ur på denna dator jag skriver nu och därefter logga in på en annan.

 

Fick även nu svaret - som jag brukar få - "Användarnamnet eller lösenordet var fel".

 

Dock inget som helst problem att logga in igen på denna datorn.!!!!????

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Men kan du logga in t.ex nu när du läser den här tråden utan att gå tillbaka till toppsidan? Prova att logga ut, gå hit till tråden igen och försök logga in. Det fungerar inte för mig och många andra har rapporterat om samma problem.

 

Det har varit så sedan plattformsbytet och det slår aldrig fel. Det är helt konsekvent, oavsett webbläsare och dator jag använder.

 

Jag får inga fel när jag gör som du efterfrågar.

Testat med Chrome, FF och IE. Testat med mobil Nexus 5 och med Samsung Tab.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

 

Visst hade den gamla plattformen fördelar men den var varken säker eller särskilt bra....

 

Problemen uppstår så oregelbundet och på så olika sätt så att det är svårt att få rätt på felen. Jag kan inte återskapa dom och det göt det svårt att finna var och när det blir fel.

 

När allt som kräver inloggning är migrerat till IPB (nya plattformen) så kommer IPB att sköta all inloggning och säkerhet. Idag gör dom det ihop med gamla som master. 

 

Dom problem som finns, rörande detta, kommer gissningsvis försvinna då. I övrigt så försöker jag lösa det som jag kan identifiera och återskapa samt en del saker som finns i loggarna. Men det finns ingen konsekvens i dom fel som kvarstår, rent tekniskt för min del, vilket gör det svårlöst.

 

Men vad gör jag om min enda dator som jag är inloggad på MG med rasar - som min gamla bärbara gjorde för nån månad sen.

 

Fast å andra sidan hade det väl kanske varit lika bra att jag inte skulle kunna logga in - jag har ju skrivit allt för mycket trams på MG redan.  :ph34r:

 

 

Det skall självklart inte vara på det sättet!

Dock så bygger IPB på redirects i grunden, ibland för många, och det verkar vara en del av bakgrunden till problem. Det kommer snart en ny version IPB4 vilken har arbetats om från grunden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Provade med att logga ur på denna dator jag skriver nu och därefter logga in på en annan.

 

Fick även nu svaret - som jag brukar få - "Användarnamnet eller lösenordet var fel".

 

Dock inget som helst problem att logga in igen på denna datorn.!!!!????

 

Det kan ha med  cookies att göra. Om man har olika säkerhetscookies på olika datorer så kan det uppstå konflikt. IPB systemet tror att du försöker logga in med felaktiga nycklar och får då förbjudet att göra eller ovan svar.

 

Det man då kan göra är att rensa cookies som har med maringuiden.se att göra och sedan logga in igen. Det gäller då alla maskiner som man har problem med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...