Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
sabb22hk2G

"frostplugg" Sabb 22hk 2G

Rekommendera Poster

Hej, har stött på ett litet problem på min sabb 22hk 2G, det är så att "frostpluggarna"(eller vad dom heter) på BB:sidan under expansionskärlet sitter det 2st pluggar. Har läst på någon sida att deras funktion är att om det skulle bli tätt i vattensystemet så skall någon av dessa pluggar tryckas ut. Men nu till min fråga. Vart kan man hitta beskrivning på vad för storlek det är på dom?! Jag har bruksanvisningen på maskinen, men det står INGENTING om dessa.?!

En annan fråga. Hur gör man rent kylsystemet på lättast vis på dessa maskiner?

Jag har suttit flera timmar på google och försökt läst om detta men har inte hittat någonting? Är det så ovanligt att dessa går?

Eller är det så att det börjar bli en ovanlig maskin??

 

Med vänliga hälsningar,

Nicklas Johansson.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, har stött på ett litet problem på min sabb 22hk 2G, det är så att "frostpluggarna"(eller vad dom heter) på BB:sidan under expansionskärlet sitter det 2st pluggar. Har läst på någon sida att deras funktion är att om det skulle bli tätt i vattensystemet så skall någon av dessa pluggar tryckas ut. Men nu till min fråga. Vart kan man hitta beskrivning på vad för storlek det är på dom?! Jag har bruksanvisningen på maskinen, men det står INGENTING om dessa.?!

En annan fråga. Hur gör man rent kylsystemet på lättast vis på dessa maskiner?

Jag har suttit flera timmar på google och försökt läst om detta men har inte hittat någonting? Är det så ovanligt att dessa går?

Eller är det så att det börjar bli en ovanlig maskin??

 

Med vänliga hälsningar,

Nicklas Johansson.

 

Glömde ju att fråga om någon vet vart man köper reservdelar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

mät i hålet där brickan ska sitta, sedan är det bara att leta efter en ny i samma storlek hos dom som säljer reservdelar till bilar.

men pluggen/brickan lossnar inte så där plötsligt så att du behöver någon med dig i reserv.

 

 

kalle 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...