Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
caulfield

Traila hem båten - hur ställa motorn / Tilt

Rekommendera Poster

Ska körs hem båten 50 mil . Hur ska motorn stå , i max nedåt läge verkar vara normen men gör det ngt om den är ngt uppe?

Har förstått att hel uppe är skadligt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det bryter rätt bra i akterspegeln i guppen ska den vara lite tiltad uppåt så skulle ja ha en kloss imellan motorn o akterspegeln

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Jag använde en kloss + ett litet spännband som jag drog runt motorn för att "låsa" fast den.

Bifogar en bild

post-104216-0-65996900-1406415408_thumb.jpg

Redigerad av Nybbe79

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Många tack - du tiltar fast den då till den klämmer mot klossen och spänner lätt med ett spännband så det är trck mot klossen ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stämmer bra, behövs inte dra åt bandet så hårt, bara så inte motorn kan studsa upp vid ev.gupp. lycka till..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stämmer bra, behövs inte dra åt bandet så hårt, bara så inte motorn kan studsa upp vid ev.gupp. lycka till..

 

Tackar, det gick bra. gjorde precis så - Tappade dock klossen och fick köra inom en bonde längs vägen och be om ny!

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Stämmer bra, behövs inte dra åt bandet så hårt, bara så inte motorn kan studsa upp vid ev.gupp. lycka till..

Tackar, det gick bra. gjorde precis så - Tappade dock klossen och fick köra inom en bonde längs vägen och be om ny!

Kanon, får jag önska dig en trevlig båtsommar!☺

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trollar en hel del och jag har trailat tusentals mil! Jag kör tiltmotorn tills det tar stopp mot träklossen så att den inte kan lossna. Samma planka under många år så det blir att man kör klackarna i samma hål på plankan. Fungerar kallas!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kör också bara träkloss i mellan nu, men när jag hämtade båten så blev det en resa på 50mil, använde då också ett spännband som extra säkerhet..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...