Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

Rekommendera Poster

Hej,

 

Hur brukar ni tillaga abborre? Själv så brukar jag rensa, ta bort huvudet, ta av"skinnet". Sen vänder jag dom i äggula sen i mjöl sen smörsteker jag dom.

 

Detta går bäst med små abborrar.  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Hur brukar ni tillaga abborre? Själv så brukar jag rensa, ta bort huvudet, ta av"skinnet". Sen vänder jag dom i äggula sen i mjöl sen smörsteker jag dom.

 

Detta går bäst med små abborrar.  :D

Gör samma. Men med massor av salt, ev. citron.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De lite större (+300 g) filéar jag och steker i smör med lite salt till. De små låter jag oftast växa till sig :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar grilla dom, låter fjällen vara kvar fläker upp dom med smör salt o lite citronpeppar och lägger dom med fjällsidan neråt när ryggbenet lossnar så är dom klara, på detta vis så har jag även en tallrik att hålla i

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt en rök och rökte dem nu sist, la dem i salt några timmar sköljde sedan av dem och sen in i röken i ca 15 minuter, blev riktigt gott

Redigerad av fippe1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Filéa abborre, linda in dem i lufttorkad skinka. In i ugn med en god tomatsås - oslagbart!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det gäller att fånga dom först. https://m.youtube.com/watch?v=2kDI4H6SLDc

 

Är det därför många båtar har en djup kölficka-för att man skall kunna använda den som sump. Det får jag prova nästa gång jag får några randiga. GAIS-are är det några som kallar dom.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tar bort huvudet och rensar ur dem. Tvättar & saltar + citronpeppar. Sedan in i röken eller i stekpannan. Skinn & ben tar jag bort vid matbordet...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ett favoritrecept på aborre!

 

Salta och peppra fileerna, lägg därefter ner fileerna i en mustig kantarellsås, låt puttra i 2-3 minuter, server med mandelpotatis! Så väldigt mycket host!!! Underbart!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"Byxa" och sedan doppa i en blandning med senap och pepparrot. Därefter i ströbröd och stek i mycket smör.

Passar gädda också :)

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...