Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
larssonm

Vatten under durken/ i skrovet - Ryds Camping -73

Rekommendera Poster

Hej!

Jag tog nyss fram båten (Ryds Camping -73) efter att den stått i några år.

Trots att den stått med en v-ställning med en hel presenning över sig sedan i höstas då jag tömde den på vatten sist och byggde en ny ställning till presenningen, så var det rätt mkt vatten i den och även fram i fören i utrymmena under sittplatserna och längst in i fören i utrymmet bakom luckan (vet inte hur det kunnat komma in vatten där...)

 

I vilket fall så tömde jag båten på allt vatten, men märkte att när jag satt i fören o gungade på båten så skvalpade det rätt mycket under durken/i skrovet.

Men bara i fören, i aktern skvalpar det inget.

 

Borde inte vattnet från fören rinna bakåt så man kan pumpa ur det?

Hissade upp kärran max i fram så båten lutar bakåt, men vattnet ligger kvar i fram.

Hur ska jag få bort det?

Det finns ju inget hål där man kan komma åt o pumpa ur det i fören.

 

Kan jag borra ett hål i durken för att komma åt vattnet?

Vart ska jag borra?

Vill helst inte behöva borra hål efter hål tills jag kommer åt allt vatten, så vill ha så långt mot aktern som möjligt, men har ingen aning om hur långt bak vattnet kan ligga.

Det låter som att vattnet ligger under durken där sittplatserna börjar/ strax framför pulpiten.

post-70646-0-94484900-1405502669_thumb.jpg

 

Har läst att en del har haft hål i durken nånstans i det området, precis som det är i aktern.

Men vet inte exakt vart jag ska borra.

Gör jag ett hål för långt bak, så kommer jag inte åt vattnet i fören. Gör jag ett hål för långt fram så kommer jag inte åt allt vatten... Behöver ju vara ett hål strax framför skiljeväggen?, eller vad det är som gör så att vattnet inte rinner bak till aktern.?

 

Vet inte om vattnet har kommit dit nyligen eller om de varit en längre tid.

Har ägt båten sedan 2007 och den har alltid varit rätt så framtung när den står på kärran. I vattnet har jag aldrig märkt något konstigt.

 

Tacksam för tips och idéer/hjälp!

Med vänlig hälsning Marcus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...