Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
chleide1680

skot bock compis

Rekommendera Poster

jag tänkte ta bort skot bocken på min compis 28 eftersom jag ändå har skotskena vid nedgången till ruff, någon här som har tips eller någon som gjort liknande, vad jag förstår sitter den ganska bra, 28 genomgående bult, men har hört rykten om att den är även satt på nåt i kemisk fastsättning, bultarna är väl minsta problemet i så fall!!

vill i a fall ha bort den för Säkerhetens skull,

tacksam för tips!!

 

christer

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

menar du pelaren som storskotet går till? Den som sitter på luckan ner till motorn?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja så kan det va,  jag har motorn fram under bäddarna i förpiken så jag har ingen lucka där,

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då kanske det skiljer lite mot min. Jag har en 76a och har motorn bakom/ under nergången till ruffen. På min är pelaren en del av luckan till motorn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag tänkte ta bort skot bocken på min compis 28 eftersom jag ändå har skotskena vid nedgången till ruff, någon här som har tips eller någon som gjort liknande, vad jag förstår sitter den ganska bra, 28 genomgående bult, men har hört rykten om att den är även satt på nåt i kemisk fastsättning, bultarna är väl minsta problemet i så fall!!

vill i a fall ha bort den för Säkerhetens skull,

tacksam för tips!!

 

christer

Är en den bra att ta spjärn emot vis kryss, Compis har ju en väldigt bred sittbrunn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ok, ska ta mej en funderare, om den får va kvar eller inte, kan ju va bra som du säger ta spjärn emot när det lutar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...