Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
furioso

Biltema - Bra eller?

Rekommendera Poster

Visst ...

Hög kvalitet är ju alltid bra!

Men RÄTT kvalitet till RÄTT pris är BÄST !
Eftersom RÄTT kvalitet beror på köparen så är det helt befängt att kategoriskt skriva ner Biltemas produkter som bara skit! Har personligen köpt ett antal justa grejor där som motsvarat den kvalitet som jag förväntade mig!

Givetvis har jag gått på en del minor också ... men det har jag gjort på Fina Gatan också, och då till en betydligt HÖGRE förlust och besvikelse än på Biltema! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Biltema är väl helt oki egentligen.Känner som ex en som har bilverkstad han köper en hel del där.Dock vet jag att vissa tänddelar ska man passa sej för.Ang båttillbehören har jag handlat massor där i somras o även testat deras rengöringsvax dvs två i ett=) med hyfsat gott resultat.Visst är väl kanske inget för proffsen men för oss vanligt folk tror jag det duger utmärkt.Hörde nån som sett ett program på tv ang Biltemas oljor det är visst samma oljor som Statoil eller om det var någon annan  bensinjätte tog sin olja från.Detta vet ja ej sanningshalten i bara en grej ja hört.Men ej sett.Men visst kan det ligga något id et.Förvånar mej inte alls.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Jag håller med dig Jingesson, en hel del produkter från Biltema håller tillräckligt hög kvalitet för att jag ska köpa dessa.

Jag skäms inte för att skriva detta heller.

Men man får nog syna ordentligt för att inte gå på någom mina, och sedan har man ju garanti på varorna så jag känner mig trygg i de produkter jag har köpt genom åren.

 

/Wille (dumsnål? tror inte det) 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Hej,

 

Jag tycker nog att om man har lite koll så kan man hitta en hel del bra saker på Biltema, ett frässtål tex kostar på BT 100 pix ungefär, går man till en järnaffär får man betala 400-500 och fräser man inte så mycket så är det klart värt att köpa det billigare. När det gäller oljor så är det väl den kvalitetsbetäckning som står på som gäller, den är ju samma oavsett fabrikat vad jag vet. Finns som sagt en del skräp en del bra saker, men det gör det hos Hjertmans,Bryggan och Watski med.

 

/Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Jag drar mig inte för att köpa något på Biltema om priset är mycket lägre där, vilket det oftast är.
Men om det visar sig att det inte uppfyller vad som lovas så har jag aldrig haft några problem att lämna tillbaka grejerna. Gör klart för dom att detta fungerar inte till det dom påstår att det gör, för så är det ibland, tyvärr.
Men väldigt ofta duger Biltemas grejer alldeles utmärkt i stället för likvärdiga saker som kostar ibland 3-4 ggr så mycket på andra ställen.

(Ska tillägga att jag inte har köpt så där väldigt mycket båtgrejer där, men jag antar att kvaliten är ungefär densamma vad man än köper)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...