Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
gonefishing5053

Val av motor!

Rekommendera Poster

Hej då min motor har rasat och den är 36 år gammal och det kommer att kosta en del o laga!!! Så går jag i tankar på,att skaffa mig nåt nyare istället och då undrar jag vilka båtmotorer tillverkare som är pålitliga osv!! Sen så funderar jag på en mindre motor än den ja hade innan typ 30-40 hästars hade en 50 hästars innan!! Skulle det funka bra med en 30 hästars eller det kanske är för litet för båten? Det är en särki 470 nästan 5 meter lång ca 2 meter bred!! Vikten ligger la på runt 350 tror jag!!! Helt ny på detta så därför jag ställer dumma frågor ;) gärna tips på bra ställen där beg båtmotorer säljs och även nya :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köp inge "kinamotor" iallafall. Mercury, Yamaha, Jonson, Evinrude och Mariner är väl de stora tillverkarna. Satsa på en motor som är av kvalité och som det finns reservdelar till. Speciellt om du inte kan meka med den själv. 
I mina ögon är en 30 hästars kanske i klenaste laget. En 40 hästars motsvarar kanske dina 36 år gamla 50 hästars. 
Lättast att hitta någon butik/privatperson att köpa ifrån är ju helt klart blocket. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Valde evinrude E-Tech 75 till nya alu-båten som väger ca 600 kg. Mycket nöjd, kan verkligen rekommendera 2-takts insprutning. Rapp och rejäl acceleration, tyst och lugn på låga varv..... supernöjd! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...