Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Gäst Eyvind Gustafsson

Bästa styrpulpetbåten...

Rekommendera Poster

ockelbo b15 så klart,har 100hk på bracket på min o jäsiken va de drar i peruken när ja passerar 50 knop,har ännu inte vågat maxa då gamle bettan verkar bli lite ostadig på äldre dar.så inför denna säsong har ja tagit ur störtburen ur saab v4an o monterat den i ockelboen för o stabilisera de hela,jovisst ja ny motor i år blir de,då de känns osäkert med hål i bottnen ströks ideen med rak axel o min hemi 426a för istället bli ide nr 2 verado 200hk,ska i dagarna montera den för o sen ta en test tur på älven som snart är ren,jäklars va de känns spännande o se om vi kommer upp i 70 knop nu,(vi)är evert som lovat följa med som motvikt i fören efter övertalning o en låda whisky.följetong kommer om allt går som planerat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Uttern s52 med 75 opimax tror jag på, eller varför inte den lite större Uttern s55 eller Yamarin 52cc...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Yamarin 4500 - 4750 modellerna är bland de bästa i mitt tycke.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tryggö 560 finns inte med på listan,,,

 

tjära hälsningar Stefan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du tur hittar du en Snobben till salu.

 

L x b = 5,35x1,80.

 

Stammar från Observer och har djup v-botten och är byggd för inombordare.

 

Har funnits med motorer från B20 till V8.

 

Går betydlöigt mycket bättre i sjön än dessa moderna flatbottnade Polen-båtar.

 

Räkna med runt 40-50,000:- för ett hyggligt ex.

 

Byter just nu motor i min från V8 till en VP151c/290 och antar att den kommer klara ca 40knop på topp och få en bättre viktfördelning än med V8.

post-6991-1394234615,5358_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst AudiV8

Nja Jag skulle kanske tipsa om Höga Rodd(HR) 500. 40 hk 3 pers 30 knop

Kan ha från 40 - 70 hk enligt HR fakta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

smiley-cool.gif\ kan bara säga att vill du ha en riktigt bra båt i den storleken skaffa en terhi big fun nova. med sina 3 skrov blir den väldigt stabil=)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

HAHAHA!

 

Oj vad många det var som var gäster på forumet helt plötsligt. 

 

Vilken båt som är bäst vet jag ej.

En slutsats att dra av detta är att oavsett vilken båt man köper..är den Bäst.

 

Detta var nog dagens roligaste =)

 

Heder till de som var inloggade som skrev dock ;)

 

/Fredrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag har hållt på med trollingfiske,  var ute varenda helg på våren & hösten,   bröt även tunn is med de båtarna som jag hade då.

På tävling när det båste kraftigt så var det nästan bara en båttyp ute & fiskade.

 

hade Micore 490.  den gick jättebra.

 

/Tomas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ryds 535 dl fattas.....båten, som efter mycket övervägande mellan storlek, pris, användningsområde blev det själklara valet. Men som vanligt styrs ju valet (nästan) alltid av hur mycket det får kosta. Mitt val blev Ryds 535 dl 60hk Yamaha 4 takt. Är MYCKET nöjd...än så länge.
Hälsn
Edmund 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha då sitter man här igen utan båt Rynkar har varit en sväng i daycruiser träsket men vill åter igen köpa en ca 5 m styrpulpet med 4-takt. Har suttit flera dagar på blocket och inte hittat nåt av intresse. kan ju bero på vädret men en scyssst båt som man kan köra trolling med och även dra och bada med hela familjen 5 pers till en vetting peng verkar vara helt omöjligt att hitta.

Mina tankar går främst mot HR 510 och Ryds 510 GTI. Kom gärna med andra förslag !



Senast ändrad av Leedmann | 29 juni 2009 | 17:08

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har precis köpt en Askeladden 505 Freestyle och är fantastiskt nöjd (super kvalitet). Kollade först på Ryds båtar men man blir misstänksam när man ser att dessa är ca 100 kg lättare. Sparat in på materialet ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...