Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
AudiRS6

Byte bränslefilter - problem

Rekommendera Poster

Hej allesammans, 

 

Jag har aldrig haft något problem att byta bränslefilter tidigare men igår så betedde sig inte allt som det brukar vid demontering. 

 

Normalt sett har jag för mig att det sipprar ut bränsle ur glaskoppen när jag vrider av tappen i botten. Denna gång kom det inget bränsle. Normalt sett brukar jag även kunna hålla emot med skiftnyckeln i toppen och samtidigt hålla emot i filtret. På så vis lösgjordes alla delar, men igår satt allt som berget, vågade inte ta i för mycket. Vad är era knep för att lossa filtret så enkelt som möjligt? 

 

Bifogar bild. http://postimg.org/image/a5uyoptbd/

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade lossat på övre och undre nipplarna, luft och avrinning, då borde den lossna..

Hade den inte gjort det hade jag tagit en oljefilter avdragare.. Har du ingen kan du använda skärpet á la McGyver..

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har du lossat bulten på toppen helt? eller är det den du inte får loss?

 

Kalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade lossat på övre och undre nipplarna, luft och avrinning, då borde den lossna..

Hade den inte gjort det hade jag tagit en oljefilter avdragare.. Har du ingen kan du använda skärpet á la McGyver..

Ah allt bara snurrar runt, får inte grepp om någonting. 

 

 

har du lossat bulten på toppen helt? eller är det den du inte får loss?

 

Kalle

Bulten på toppen är lös men när jag skruvar på den så åker glasskålen i botten med på hela resan så att säga. Antar att jag får försöka använda en filteravdragare eller så. 

Men det jag tycker är märkligt är att normalt sett brukar alltid bensinen sippra ut när jag lossar på bulten i botten, men nu kom ingenting? Kanske är högt tryck (vakum) i filtret? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OK jag fattar, försök att hålla fast glaskoppen använd gummihanske så du får bra grepp.

Det har säkert stått lite vatten  glaskoppen så bulten rostat fast.

 

 

Kalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...