Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Bennyj

Någon som testat detta?

Rekommendera Poster

Gör bara nytta i försäljarens bankkonto.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej men är så gammal att jag sett liknande produkter komma och gå, ingen har åstadkommit vad man lovat i reklamen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Googlade lite på kul.

Hittade inte rapporten man hänvisar till.

Hittade inte tidningen man hänvisar till.

Hittar ingen som är mer än ev. något lite positiv efter att ha testat RVS.

Hittade inlägg om produkten från 2004 - 10 år sedan - och då borde den ju slagit igenom stort om den hade någon effekt.

 

Håller med Pentax, är så gammal att man förstår att något är lurt, men ibland har vi gamla och kloka fel. För länge sedan hade några kloka människor förstått att solen snurrade runt jorden, de som sa något annat hamnade i fängelse eller blev landsförvisade... ;)

 

Här är en gammal MG-tråd i samma ämne.

Det kom aldrig någon återrapportering från "knak", synd. Min gissning är att det inte funkade...

 

Mackey

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Hittade RVS's egna översättning (http://www.rvs-tec.com/images/RVS_WEB_PDFs/Tests/article%204x4%20magazine%20nr%205%202005%20eng.pdf)  av artikeln från tidningen "4 x 4 Magazine Finland" (mystisk länk till något som kanske en gång gick till denna tidning finner du genom att klicka dig vidare från denna länk http://www.webinfo.fi/rovaniemi/4x4+Magazine-Finland/).

 

I den står bland annat att man måste köra cirkus 300-400 mil innan det går att skönja några förbättringar i bränsleförbrukningen. Om det finns någon effekt alls så tror jag inte att man ska vänta sig något den första normala båtsäsongen i alla fall.

 

Att vi ändå gör lite efterforskningar visar i alla fall att vi ändå så gärna vill att det ska komma ett riktigt mirakelmedel nån gång.

Redigerad av Bjaerven

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...

Att vi ändå gör lite efterforskningar visar i alla fall att vi ändå så gärna vill att det ska komma ett riktigt mirakelmedel nån gång.

Nej, jag kollade lite för att rädda TS och andra från ytterligare en kostsam mirakelprodukt.

 

Men det finns mirakelkurer.

Jag har i annan tråd beskrivit hur jag försökte få liv i ett gammalt batteri i min första bil utan att lyckas. Köpte sedan ett paket (billigt) med sex tabletter, en för varje cell. Efter laddning kunde jag använda batteriet en hel vinter och en hel sommar till. Jag fick inget nytt batteri, men jag fick ett år till.

För mig var detta ett mirakel!

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vill minnas att jag läst den tråden och ja, det låter riktigt bra - var hittar men dessa tabletter numera?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Jag vill minnas att jag läst den tråden och ja, det låter riktigt bra - var hittar men dessa tabletter numera?

Sorry, jag har inte hittat dem de senaste 30 åren...

 

Jag misstänker att det är samma produkt som detta

http://www.vitaminvaruhuset.se/epsomsalt-bittersalt-500-g

 

Söker man på recover lead acid battery får man träffar som innehåller ordet epson salt

 

Lös upp en mängd av saltet (6 tsk - 6 msk) i varmt destvatten och fyll på 1/6 i varje cell.

Om cellerna är fulla med batterisyra så sug upp lite syra ur varje cell, värm och blanda i saltet och häll tillbaks. Var försiktig!

Ladda länge!

 

Om du prövar kan det vara kul att få reda på hur det gick.

 

Mackey

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag i regel kör skitbilar med skitbatterier och båtmotorer med back-up snörstart (något som tillåter mig att köra batterierna hela vägen till den absoluta döden) så är jag mer än intresserad av att testa detta. Jag har faktiskt ett batteri som var bra innan det glömdes bort på landet i vintras. Troligen har det farit lite halvilla över vintern - det skulle kunna vara ett gott testobjekt. Amakdemiker som man är skulle man ju förstås vilja göra det med 30 liknanade batterier som utsatts för samma vedermödor, men påminn mig gärna i juni så ska jag se till att hälla salt i polerna efter att jag testat det men innan laddning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Ett tips är att hämta relativt fräscha batterier på batteriåtervinningen i samband med första kylan. Då är det många som byter ut sina ganska bra batterier mot nya för att de tror att det behövs.

 

Mackey

 

PS

Observera att jag ökat mängden salt efter att ha titta lite mera.

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mycket troll och åsikter utan substans som vanligt.

TS är nog mer intresserad av erfarenheter med RVS.
Så har du inte provat är ju din personliga åsikt både ointressant och överflödig.

Sen hur ni gör om tråden till att handla om batterier.. Hur tänker ni då?

Här hittar du min gamla tråd:
 

http://www.maringuiden.se/forum/topic/59245-erfarenheter-rvs-motor-renovering

 

Många förståsigpåare där med som dömde ut det mesta från RVS till båtgrannar, tills Sven dök upp :)

"Jodå det funkar, lite grann, i alla fall för mig. Hade en Saab 9-5 med växellåda som de flesta andra gamla Saabar. Hade i RVS i lådan och den blev faktiskt tystare i primärlagret så jag kunde fortsätta med den några tusen mil till. Det är ju så klart inget undermedel men det verkar som att det faktiskt fyller ut porer eller vad det nu kan vara så att kulorna löper lättare och tystare. Tror det blir något keramiskt av det.....
Tycker i alla fall inte man ska avfärda det som verkanslöst om man inte har någon erfarenhet.

/Sven"

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du själv testat som du skrev att du skulle göra? Om inte, varför? Om du testat, fungerade det och i så fall på vilket sätt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Mycket troll och åsikter utan substans som vanligt.

...

Sen hur ni gör om tråden till att handla om batterier.. Hur tänker ni då?

Det var naturligtvis onödigt, men MG är som du vet lite mer "flexibelt" än många andra forum.

Jag skrev att inte alla mirakelpreparat är bluff och sedan hängde Bjaerven på med en fråga som jag besvarade. Ledsen att det störde dig.

 

Mina "åsikter utan substans" baserar sig på

vad andra rapporterat för erfarenheter av preparatet i olika forum,

att alla hänvisningar företaget gör verkade vara falska och

att produkten har funnits i 10 år utan att ha slagit igenom.

 

Min utbildning har också en viss betydelse i det här fallet.

Jag är maskiningenjör på gymnasienivå och civilingenjör med materialteknisk inriktning.

Jag tror inte ett dugg på att produkten reparerar något, men den kan ev. ha en viss livsförlängande effekt. En ev. något livsförlängande effekten är också det bästa jag läst om i någon tråd.

 

Sidorna är väldigt välgjorda och förefaller även för mig - som läst både tribologi, materialbearbetning och materialteknik - vara riktiga, men det är de inte...

 

Vist finns det teknik att påföra keramiska material på metaller, men då krävs helt andra förutsättningar.

 

Mackey

 

 

Redigerad av Mackey
  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mycket troll och åsikter utan substans som vanligt.

 

TS är nog mer intresserad av erfarenheter med RVS.

Så har du inte provat är ju din personliga åsikt både ointressant och överflödig.

 

Sen hur ni gör om tråden till att handla om batterier.. Hur tänker ni då?

 

Här hittar du min gamla tråd:

 

http://www.maringuiden.se/forum/topic/59245-erfarenheter-rvs-motor-renovering

 

Många förståsigpåare där med som dömde ut det mesta från RVS till båtgrannar, tills Sven dök upp :)

"Jodå det funkar, lite grann, i alla fall för mig. Hade en Saab 9-5 med växellåda som de flesta andra gamla Saabar. Hade i RVS i lådan och den blev faktiskt tystare i primärlagret så jag kunde fortsätta med den några tusen mil till. Det är ju så klart inget undermedel men det verkar som att det faktiskt fyller ut porer eller vad det nu kan vara så att kulorna löper lättare och tystare. Tror det blir något keramiskt av det.....

Tycker i alla fall inte man ska avfärda det som verkanslöst om man inte har någon erfarenhet.

/Sven"

 

Du måste vara ledsen för det mesta eller?

 

Varför över huvud taget kritisera folk som svarar på TS frågor??

 

Kan du inte bara svara till TS med det du tycker är bra i frågan. Detta forum verkar ha alldeles för många bittra sura människor som borde hålla sig borta från forum liknande detta.

 

Ilska och kritik är sååå onödigt KNAK, håll dig neutral och svara TS med det DU tycker är bra för honom/henne och sluta bedöm andra människor som på trevligt sätt försöker hjälpa och ge råd.

TROLL... är otrevliga klagande typer som letar fel hos andra för att dölja sina egna brister. (känns det igen KNAK?)

 

Den som ger råd och tips utifrån egna tankar är inget troll...

 

Men som vanligt slår det tillbaka på dig själv...

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mycket troll och åsikter utan substans som vanligt.

 

TS är nog mer intresserad av erfarenheter med RVS.

Så har du inte provat är ju din personliga åsikt både ointressant och överflödig.

 

Sen hur ni gör om tråden till att handla om batterier.. Hur tänker ni då?

 

Här hittar du min gamla tråd:

 

http://www.maringuiden.se/forum/topic/59245-erfarenheter-rvs-motor-renovering

 

Många förståsigpåare där med som dömde ut det mesta från RVS till båtgrannar, tills Sven dök upp :)

"Jodå det funkar, lite grann, i alla fall för mig. Hade en Saab 9-5 med växellåda som de flesta andra gamla Saabar. Hade i RVS i lådan och den blev faktiskt tystare i primärlagret så jag kunde fortsätta med den några tusen mil till. Det är ju så klart inget undermedel men det verkar som att det faktiskt fyller ut porer eller vad det nu kan vara så att kulorna löper lättare och tystare. Tror det blir något keramiskt av det.....

Tycker i alla fall inte man ska avfärda det som verkanslöst om man inte har någon erfarenhet.

/Sven"

 

Just det, många! dömde ut RVS tills Sven dök upp???!!!!

Vem är Sven, vars omdöme skall överrida alla som hade negativ åsikt ha ha.

Om en (läs Sven) tycker det är bra, då är alla andra troll??

 

Underbart KNAK :rolleyes:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du själv testat som du skrev att du skulle göra? Om inte, varför? Om du testat, fungerade det och i så fall på vilket sätt?

 

Jag undrar samma sak. Varför hoppar du in, knak, och gnäller på folk som du inte tycker tillför något till tråden, utan att själv föregå med gott exempel? Du måste ju sitta på förstahandsinformation om hur undermedlet fungerar (eller inte fungerar), varför delger du inte oss andra denna info? Obegripligt dessutom att du länkar till din egen oavslutade tråd, den har ringa värde när du inte har återrapporterat vad resultatet blev. Kom igen nu, berätta, vad fick du för resultat? Spänningen är på topp...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hm..

Började fundera på hur jag skulle besvara detta.. Insåg att åren tuffar på..

Skruvade Roadracing hojar för ca 15år sedan..hmm :) SM och Lite EM nivå.

Förhållandevis mest tvåtaktare.

Iaf..

Jag provade diverse "mirakel" medel som fanns på marknaden. Syftet var att försöka

krama ut någon procent effekt ytterligare. Förhoppningsvis lite bättre livslängd och tillförlitlighet .

Torts tester i bänk m.m samt något års provande. Så, kanske, kanske det fanns någon skillnad.

Men, det bästa är att använda kvalitets oljor/ smörjmedel och sköta pinalerna efter bästa möjliga förmåga. Dock märkte förare ofta skillnad när man sa att man ex.vis gjort en SLICK (produkt) behandling. Fast man inte gjort det.. Mao, en psykologisk effekt.

Men det spelar ingen roll. Det ger en prestandahöjning det med.

Är tämligen övertygad om att dessa mirakelmedel innehåller teflon i någon form. Ger det någon som helst skillnad. Så är den väldigt kortvarig.

Det är igentligen enkelt. Allting har en viss livslängd. Sköter man om sakerna noga. Kan man höja livslängden till en viss del. När det börjar bli dåligt. Så ska man göra i ordning eller skaffa nytt. Man kan förlänga/ förskjuta problemet med tillfälliga lösningar. Men det är ofta kortvarigt, ej lönsamt då man snart kommer att få fortsätta reparera. Samt till slut byta ut rubbet/ totalrenovera i alla fall..

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Slick,Wynns,STP plus några till som jag inte mins namnet på, vad blev det av dom?

Trots den mördande reklamen har dom fallit i glömska!

 

 

Kalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tusan jag glömde Toppolja, dyra droppar som hälldes i bensinen.

 

 

Kalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Slick,Wynns,STP plus några till som jag inte mins namnet på, vad blev det av dom?

Trots den mördande reklamen har dom fallit i glömska!

 

 

Kalle

Tja..de försvann därför produkten hade inte tillräcklig bärighet i sig själv på marknaden.

Mao, det fungerade inte som påstått, eller i närheten lika bra.

STP brukar man kunna se på vissa mackar m.m. Injektir cleaner osv...

Har väl sett SLICK på hyllan någon enstaka gång sista tio åren.

Ingen jag känner saknar något " undermedel"

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror många mirakel medel har försvunnit eftersom det idag ställs ganska hårda krav på att annonsörerna ska kunna visa att det de påstår verkligen stämmer. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

På 70-talet fanns det så mycket bränslesparande produkter till personbilar att man praktiskt taget kunde få bensinen att spruta ut ur tanken. Som tur var funkade de inte, tänk vad slabbigt och halt det hade blivit på vägarna. :)

 

Ryktesspridning att oljebolagen köpte upp alla bra produkter och la ner dem florerade hela tiden.

 

Mackey

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då passar det väl bra att jag knökar mig in i tråden igen och OT:ar mig, eller vad säger herr Knak?

 

Tänkte ta tillfället i akt att starta ett rykte likt det ovan berörda; troligen har Tudor och Varta köpt upp alla företag som marknadsfört mirakeltabletterna till batterierna - trots ett par Googlesessioner hittar jag nämligen inget. Blir nog till att leta reda på råvaran i sin rena form istället.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja precis, du har sannerligen satt fingret på våndan med forumet

Sitter med jobb långt in på natten, det  verkar påverka min kapacitet att tänka klart på annat håll; du har ju redan serverat råvaran på silfverassiett, bara för mig att guldplätera en spork att använda för att distribuera detta vita guld ner det i batteriet - måste bara få ledigt så jag kan stick ut till landet och det trasiga batteriet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...