Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
JonasO81

Inkoppling av VVB på VP D3-190 -09

Rekommendera Poster

Hej!

 

Skulle uppskatta om någon kan lägga ut en bild på var på motorn  som man kopplar in slangarna från en varmvattenberedare?

 

Det gäller en Volvo Penta D3-190 -09

 

Tack på förhand!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Jonas, tänk att du 6 år tidigare hade samma kloka fråga som jag ställer mig nu! 😉

Har en nimbus 27 nova-08.

 

Löste du problemet med att hitta inkopplingspunkterna på D3-190 ?

🙂

 

/ Ola

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Detta är ett exempel att många ställer frågor och ibland får de inget svar.

God etikett borde vara att den som ställts inför ett problem delar med sig hur han/hon löste det så att kunskapen på MG ökar....

 

Låga odds att Jonas svarar
image.png.9d669aae4fc75727c9cc9b418a28a4d1.png

 

Har själv ingen kunskap om D3-190 serien, om ingen annan kan hjälpa dig på MG så kolla med VP återförsäljare. Min egen erfarenhet är att de ibland saknar udda djupa kunskaper alt. engagemang.

Har passat på vid båtmässor och frågat, någon dag senare har killen i montern ringt upp och berättat vilka delar jag behövde (artikelnummer på del som jag letade efter fanns på en oväntad sprängskiss och inte där jag och butikspersonalen sökte).

Redigerad av skippeer

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OK tack för respons. Ja vi får se om Jonas vaknar till liv! Är själv ny som båtägare, likt många andra detta år kan jag tänka mig.

 

Intressant värld och kul med så många engagerade båtägare i detta forum. Ska försöka tänka på att ge tillbaka själv när jag har börjat kunna något vettigt. 🙂

 

/Ola

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi gav upp vvb och låter varvet koppla in, men kommer kanske dra rören ut till blandarna. Ska bli gott med vv till kök o dusch 😀

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...