Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
  • 0
Peter_K

Sjöbodar-knas

Fråga

När jag klickar på en medlems namn i listan över inlägg brukade man komma till deras respektive sjöbod, men numer ser det ut så här för mig? IE 11 kör jag med.

 

post-53200-0-82628500-1398164944_thumb.jpg
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

11 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0

Det är parsebuggen som är fixad. Integrerade profiler kommer. Innan jag lägger till funktioner så måste grunderna funka ordentligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
Postad (redigerade)

Så här ser det ut med uppdaterad Firefox, oavsett ifall man är inloggad eller inte.
(Klickade Peter_K i högra kanten i listan över senaste inlägg kallad "aktiva trådar". Är väl detta med listor frågan gäller, för i enskilda trådar är det inget problem att inloggad hitta sjöboden?)

 

Ps. Rubriken i min skärmbild kunde gott vara "Ledsen, vi kunde inte hitta det du letar efter!" ;)

post-86835-0-86765100-1398170726_thumb.jpg

Edit tillägg: Noga räknat försvinner alternativet "klicka här för att logga in", precis som sig bör när man redan är inloggad. Men annars allt samma som i bilden.

 

Redigerad av Thomas-1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
Postad (redigerade)

Jag kommer till en profil-sida. Sjöboden hittar jag bara om jag söker under "medlemmar".

Jag har lagt till en länk till min sjöbod i min signatur.

Redigerad av Bjorns_snipa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Jag kommer till en profil-sida. Sjöboden hittar jag bara om jag söker under "medlemmar".

Jag har lagt till en länk till min sjöbod i min signatur.

 

Samma här (Chrome).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Så här ser det ut med uppdaterad Firefox, oavsett ifall man är inloggad eller inte.

(Klickade Peter_K i högra kanten i listan över senaste inlägg kallad "aktiva trådar". Är väl detta med listor frågan gäller, för i enskilda trådar är det inget problem att inloggad hitta sjöboden?)

 

Ps. Rubriken i min skärmbild kunde gott vara "Ledsen, vi kunde inte hitta det du letar efter!" ;)

 

attachicon.gifmg.sjöbod.nix.jpg

 

Edit tillägg: Noga räknat försvinner alternativet "klicka här för att logga in", precis som sig bör när man redan är inloggad. Men annars allt samma som i bilden.

 

Kan du ge mig en exakt sida som länken finns så jag kan testa detta.

Eftersom du säger att du är inloggad så bör detta ej ske.

 

Skall rätta felet också ...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Precis som Mackey skriver!
Har nu testat alla andra forum och där funkar det.

Det är alltså bara motsvarigheten till gamla plattformens "alla forum" som krånglar, heter numera "aktiva trådar". Men den favoritsidan har fått nån underlig särställning och kommer inte med i sökvägen: Framsida --> Bryggsnack...osv. Lite opraktiskt att navigera tillbaks till den kan jag därför tycka.

Det är också sämre med automatisk uppdatering av sidor jämfört med den gamla plattformen, glömmer man klicka på uppdatering (cirkelpilen) kan man lätt missa nya inlägg och kanske posta likadant svar som nån annan nyss. Inte hela världen men det kanske kan åtgärdas?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
Postad (redigerade)

Tror att det är felkodat? På sidan som Mackey nämner ovan ser länkarna ut så här:

http://www.maringuiden.se/forum/index.php?/forum/user/86835-Thomas-1

vilket ger felmeddelande, medan följande (fungerande) länk verkar vara mer riktig

http://www.maringuiden.se/forum/index.php?/user/86835-Thomas-1

man verkar ha fått med ett extra /forum framför /user ?

Redigerad av undrande

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Hej

Detta var mycket riktigt en parsebugg.

Fixat nu så jag sätter detta som åtgärdat.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...