Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Bennyj

Förlänga badbryggan

Rekommendera Poster

Funderar på att förlänga badbryggan på min båt, nån som har erfarenhet av ett sånt bygge?

Vad ska man tänka på, vad ska man inte göra mm

 

Tacksam för tips

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Egen tillverkade bryggor brukar sällan bli snygga o passa till båten så kolla först upp, om du inte gjort det redan, med ditt båtmärke om det finns som tillbehör, dyrt men värt pengarna.Många har tagit hem bryggor från usa tror det heter swimplatforms.com el dyl. Tror att en brygga till min 2755 skulle kosta kring 16tkr plus frakt mm.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bavaria har en orginalbadbrygga som förlängning till 28. Vill minnas att de på mässan nämnde ca 60.000 kr för att eftermontera den.

För dessa pengar så får du mycket rostfritt, teak och arbete hos en bra smed. Sen beror det på hur man vill ha det. Bavarias är i plast.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hittade swimplatforms.se. Så jag mailade dem. Så vi får se .......

 

Tack för svaren, Nån som har fler idéer så är jag intresserad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla projekttrådar på Boatlife, cybermarine, där finns det fler som plastat egna badbryggor..

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Det finns en kille som skrev på Fendern under signaturen CarMan.

 

Han hade (har) en projekttråd där han i ord och bild beskrev bygget av en ny badbrygga. http://forum.hamnen.se/threads/17808-Bygga-en-ny-badbrygga

 

Dessvärre kan man inte längre se några bilder i tråden. (En del har klagat på MG - dom har aldrig varit på Fendern.  :P )

 

CarMan är medlem på siten Cyber Marin. http://www.cybermarine.se/forum/user/488-carman/

 

Du måste registrera sig som medlem för att kunna läsa. Om just CarMan har nån projekttråd på CM vet jag inte. Du kan ju skick honom ett medelande.  (Saiten handlar ju i stort sett bara om motorbåtar - så man (jag) tröttnade ganska fort på den - fast den är inte så dum. :(  :unsure:  ;) )

Redigerad av toaen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bavaria har en orginalbadbrygga som förlängning till 28. Vill minnas att de på mässan nämnde ca 60.000 kr för att eftermontera den.

För dessa pengar så får du mycket rostfritt, teak och arbete hos en bra smed. Sen beror det på hur man vill ha det. Bavarias är i plast.

Jag har en 28 och har frågat Bavaria om pris på eftermontering av den badbrygga som nu finnns som original från fabrik. Vid nybest av båt är priset ca 40´så 60´för eftermontering är säkert nära verkligheten. Knappast värt det enligt mig iaf. Vet en annan 28 sportägare som låtit bygga en liknande badbrygga som den som finns från fabrik nu och det landade på dryga 20´, vilket är klart mer tilltalande än 60´

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På cybermarine har CarMan en tråd om alla ombyggnationer han gjort på sin kärra..

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...