Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Bennyj

Bavaria 27 Sport

Rekommendera Poster

Har lossat + kabeln på alla 3 batterierna. Ändå lyser lampor, gps mm. Finns det fler .... Eller är det nåt litet "Backupp" batteri gömt nånstans ?

Nån som vet?

 

Mvh

Benny

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du bogpropeller eller ankarspel med eget batteri. Har du separat startbatteri som du inte kopplat ifrån? Har du landkabeln inkopplad så att batteriladdaren matar förbrukningskretsen? Det finns inga gratisluncher, ej heller ström som tänder lampor mm av sig själv.

Ha en fortsatt fin helg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur det ser ut på 27an. Men på 28 som jag hat så har bogprop ett eget batteri som sitter under en lucka under matbordet i salongen. Tror även att det batteriet ligger på vanliga förbrukningskretsen. Kanske det batteriet som du inte har kopplat ur?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad jag förstått så är de tre batterierna i motorrummet ett = start. två= förbrukning. tre= Bogpropp. Alla de tre batterierna är urkopplade. Inget synligt batteri fram vid bogproppen......

 

Ändå lyser allt....

 

Lätt frustrerad just nu..... Nu e båten billig!!

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ändå rekommendera att dubbelkolla så att du verkligen inte har ett batteri till. Har man extra förbr batteri samt bogprop på 28 så har man tre batterier i motorrummet samt ett i fören. Det kan nog vara samma lösning på din båt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns bara 3 batterier. De är bortkopplade!

Ingen extern ström....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någonstans finns det ju ett batteri, har du kopplat ur alla batterier du hittat? Även slagit av huvudströmmen till batterierna? Fortfarande ström? Slå av eventuella stora säkringar, du kanske ramlar på rätt, då är det bara att följa kabeln, eller leta i alla skrymslen.. Ett ganska trevligt jobb skulle jag tycka, men jag gillar att gräva i min båt.. Alltid lär man sig massor..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns verkligen inget mer batteri, Gått igenom hela båten, Bogpropp fram, genom båten bakåt. slagit av huvudbrytarna 3 st. ingen landström. Inga solceller.  fortfarande ström....

 

Hmmm

 

Hur som löste sig orginalfelet igår, så inte lika desperat längre...

 

Tack för alla svar och ideér

 

Mvh

 

Benny

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag lossade alla reläer + säkringar jag hittade och vips så funkade allt igen. Men.... fortfarande ström fast alla + poler lossade, ingen landström, inga solceller...... Gått igenom alla utrymmen, följt kablar. Men inget extra batteri nånstans .... Förbryllande... 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmmm... någonstans kommer ju strömmen ifrån... jävlaskumt. Men bra att det löste sig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...