Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
  • 0
toaen

Vad katten har hänt med MG

Fråga

Just det

Vad katten har hänt med MG under natten.

Det går ann att skriva en löpande text, men det blir radbrytning mitt i ett ord.

Alla såna funktioner som att lägga in smilisar, göra länkar, fet, kursiv och understruken tex mm mm är gråmarkerade och går inte att använde.

Är det mig och min dator det är fel på (Så är det naturligtvis en generellt) eller är det nåt som hänt med MG!?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

7 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0

Jag kan skriva fetstil och kursiv också för den delen.

Och en massa andra sorters text också

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
Postad (redigerade)

Hela rutan ovanför det området där man skriver inläggen är gråmarkerad.

 

När man för muspekaren över de olika knapparna ser man att de markeras, men det händer inget när man klickar på nån av dem. Dessutom är radbrytningen konstig.

 

Jag provade att starta om datorn, men det hjälpte inte.

 

Jag var inne och testade på ett par andra forum och där fungerade det hela som vanligt.

 

Jag använder Google Chrome.

 

Det har kommit till en knapp längst ner "Göm"

Redigerad av toaen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Det har inte hänt något med MG, du har råkat klicka på knappen längst upp till vänster som gör att du får se texten i kod-läge. Klicka igen så blir allt bra.

 

Mackey

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
Postad (redigerade)

Det blev nog en kulturkrock, gammal person möter modernteknik. :)

Redigerad av Ahmed

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
Postad (redigerade)

Det har inte hänt något med MG, du har råkat klicka på knappen längst upp till vänster som gör att du får se texten i kod-läge. Klicka igen så blir allt bra.

 

Mackey

 

 

Du är en pärla.

 

Nu kan jag skriva både med fet, kursiv och understruken text,  och framför allt använda mig av smylisar igen.  ;)

 

Tack

Redigerad av toaen
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

 

Det har inte hänt något med MG, du har råkat klicka på knappen längst upp till vänster som gör att du får se texten i kod-läge. Klicka igen så blir allt bra.

 

Mackey

 

 

Du är en pärla.

 

Nu kan jag skriva både med fet, kursiv och understruken text,  och framför allt använda mig av smylisar igen.  ;)

 

Tack

 

 

 

Skönt att det löste sig så fort och så bra.

 

Ha en trevlig påsk!  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Det blev nog en kulturkrock, gammal person möter modernteknik. :)

 

Du har helt rätt.

 

Jag kanske inte är så väldigt gammal till åldern - bara precis nybliven pensionär - men är nog väldigt gammaldags till sinnet.

 

I de övre tonåren jobbade jag som hoppilandkalle på färjan Ägir - som gick mellan Gravarne och Smögen. (Gravarne är en betydande del av det samhället som idag heter Kungshamn) 

 

post-53310-0-78410100-1397756605.jpg

 

Ägir byggdes 1934 och efterträdde en mindre båt med samma namn. Däckssalongen byggdes i början på 1950-talet. Ligger idag vid varvet på Hälleviksstrand i något förfallet skick. 

 

Persontrafiken las ner efter att Smögenbron byggts och äger bytte ägare och gick sedan som Magasinetfärjan rakt över Smögenhamnen. ( som en referenspunkt för de som inte är gamla stofiler) Enligt ryktet skall den sättas in på rutten över Smögenhamnen igen.

 

Jag jobbade förmiddagar var annan dag och eftermiddagar var annan dag. Dvs varje dag - hela sommaren. Dessutom blev det väldigt långa arbetspass på eftermiddagspasset - tur att det inte fanns nån aktiv fackförening som besökte sommararbetsplatserna.

 

De dagar jag jobbade förmiddag, seglade jag på eftermiddagarna. Dessutom la jag ner  alla de pengar jag tjänade på att bygga en segelbåt. En PoP 16 konstruerad av Per Brohäll och byggd efter en ritning köpt från tidningen "Teknik för alla". Jag har faktiskt kvar ritningen och hade framme den idag när jag letade efter nåt annat.

 

post-53310-0-92919400-1397757758_thumb.jpg

 

Det sägs ju att "det hjärtat är fullt av - det talar munnen" Den stakars färjeskepparen Albert Hansson fick nog utstå mycket pladder om segling och segelbåtar.

 

En av hans uttalade var; "Du skulle va född på 1800-talet - nu finns det motorer"!

 

Så du har helt rätt Ahmed - jag var gammal till sinnet redan när jag var ung.  ;)  :huh:  :unsure:  :wacko: 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...