Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Gäst MaxSchmeling

LED-strips under Storebroskyltarna

Rekommendera Poster

Gäst MaxSchmeling

Håller på med att renovera Storebroskyltarna i mahogny. Vill sätta LED-strips i skyltarnas fulla längd men undrar om LED-stripsen är täta nog för detta. Någon som vet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns ju de ledstrippar som är helt kapslade i någon form av gummiplast.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har monterat ledstripes på valda ställen invändigt i båten, som är helt inkapslade i transparant gummihölje. Däremot kan klistret vara litesådär. Jag fick komplettera med transparant sättlim, för att det skulle sitta ordentlgt. Jag köpte 5 meterslängd på Tradera, som går att klippa till valfri längd.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Jag har monterat ledstripes på valda ställen invändigt i båten, som är helt inkapslade i transparant gummihölje. Däremot kan klistret vara litesådär. Jag fick komplettera med transparant sättlim, för att det skulle sitta ordentlgt. Jag köpte 5 meterslängd på Tradera, som går att klippa till valfri längd.

Skyltarna sitter utomhus☺

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har sådana strippar monterade utomhus, på en bastutunna. Funkar även där. Som sagt, dom är väl inkapslade.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köper man LED-strips som är "waterproof" så fungerar de utmärkt utomhus. Hur de tål UV på sikt är dock en öppen fråga. Den dubbelhäftande tejpen är oftast inget vidare, bättre att kontaktlimma.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Köper man LED-strips som är "waterproof" så fungerar de utmärkt utomhus. Hur de tål UV på sikt är dock en öppen fråga. Den dubbelhäftande tejpen är oftast inget vidare, bättre att kontaktlimma.

LED-strips för utomhusbruk!? Inköps ställe?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Köper man LED-strips som är "waterproof" så fungerar de utmärkt utomhus. Hur de tål UV på sikt är dock en öppen fråga. Den dubbelhäftande tejpen är oftast inget vidare, bättre att kontaktlimma.

LED-strips för utomhusbruk!? Inköps ställe?

 

 

På tal om ingenting, men med tanke på att de jobb du just nu tycks göra på båten är riktigt finlir, känns det som din Storebro i övrigt borde vara i riktig dunderform! Tror jag sett någon bild när du backat in i hemmahamnen, men skulle vara roligt om du hade några fina interiörsbilder att skicka upp här i tråden? Båten i sig har ju alltid varit en drömskuta även för oss "ungdomar".

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

 

Köper man LED-strips som är "waterproof" så fungerar de utmärkt utomhus. Hur de tål UV på sikt är dock en öppen fråga. Den dubbelhäftande tejpen är oftast inget vidare, bättre att kontaktlimma.

LED-strips för utomhusbruk!? Inköps ställe?

 

 

Kjell&Co eller eBay, same shit, different brand.

Redigerad av bhemac

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

 

 

 

Köper man LED-strips som är "waterproof" så fungerar de utmärkt utomhus. Hur de tål UV på sikt är dock en öppen fråga. Den dubbelhäftande tejpen är oftast inget vidare, bättre att kontaktlimma.

LED-strips för utomhusbruk!? Inköps ställe?

På tal om ingenting, men med tanke på att de jobb du just nu tycks göra på båten är riktigt finlir, känns det som din Storebro i övrigt borde vara i riktig dunderform! Tror jag sett någon bild när du backat in i hemmahamnen, men skulle vara roligt om du hade några fina interiörsbilder att skicka upp här i tråden? Båten i sig har ju alltid varit en drömskuta även för oss "ungdomar".

Hon var fin men nu ännu finare, bilder kanske kommer !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag beställde från Kina, 2st 5meter, waterproof, ca 300:-

 

Står 3M på klisterremsan, men det synar jag.... :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är 3M tejp men den är ganska dålig!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...