Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
erdo

Sjövatten filter 28mm

Rekommendera Poster

Har ett Volvo Penta sjövatten filter som nu börja läcka i anslutningen (Koppar 28mm) känns som det är litet glappt mot plast godset.Började leta efter ett nytt men hittar ingenstans ett sjövattenfilter med anslutning 28mm! Vet någon om det finns kvar på marknaden med den diametern något typ av liknande filter?

Går det att laga(Täta med Sika?) Tacksam för tipps om någan har haft liknande problem.

Som ni förstår vill jag slippa att byta slangar till en annan diameter då anslutningarna i ndra änden sitter illa till.

 

Tipps o tricks tas emot!

ERDO

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ett Volvo Penta sjövatten filter som nu börja läcka i anslutningen (Koppar 28mm) känns som det är litet glappt mot plast godset.Började leta efter ett nytt men hittar ingenstans ett sjövattenfilter med anslutning 28mm! Vet någon om det finns kvar på marknaden med den diametern något typ av liknande filter?

Går det att laga(Täta med Sika?) Tacksam för tipps om någan har haft liknande problem.

Som ni förstår vill jag slippa att byta slangar till en annan diameter då anslutningarna i ndra änden sitter illa till.

 

Tipps o tricks tas emot!

ERDO

Kopparrören sitter lite löst från början, så det är nog inget fel. Om du tar loss filtret, och tittar på undersidan, finns där en skruv, som håller en bygel som håller rören på plats. Om du lyckas få loss skruven, kan du dra ut rören och byta gummiringarna som tätar mellam rör och hus.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack Rollen!

 

Jag testar och hoppas på det bästa! :)

Erdo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är det fixat! :lol:

Beställde 2 st nya packningsringar Volvo Penta Göteborg

Det som är värt att nämna är 2st plana gummimringar diameter 28mm a 26kr frakt 112kr+ moms

Jag tror att det vart 150kr någonting.( summorna är ungefär vad jag kommer ihåg nu)

Frågan är varför inte skicka detta i ett kuvert med vanligt porto istället för ett vadderat brunt kuvert större än A4: Det vart dyrt och det är frakten som gjorde det hela.

Men nu funkar det hela!!!

 

Erdo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...