Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
1725

Lasthöjd med trailer och DC

Rekommendera Poster

Hej

Ska hämta min nyinköpta Finnmaster 68 och funderar på om båten på trailern kan bli högre än 240cm - där går nämligen en gräns på färjorna. Någon som har en uppfattning om hur hög ekipaget blir. Jag inser snabbt att jag inte ens vet hur högt upp rullarna sitter på en vanlig båttrailer än mindre hur hög en 680 lång DC kan vara.....

 

Ideér?

 

Fredrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Hej!

 

Jag har en Finnmaster 62dc som står på en båtupptagningsvagn och den mäter 2.10 till framrutan.

Tror inte att en 68 är speciellt mycket högre, dock längre och bredare :)

Redigerad av SeaMaster560wa
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Guld

min tanke var att det skulle vara ungefär så - kollade med släpförsäljaren och han trodde att kölrullarna var ungefär 40cm ovan mark

Ringde en båtförsäljare och han han säger att lasthöjden enligt Finn-Marin är 210 men att det då är med 20cm klossar under.

 

Tror att den ska klara Viking och Siljas höjdkrav på max 240 - nästa steg är 450 men de biljetterna var slut.

 

240 högt gånger 510 dragbil plus 680 båt...kommer precis under deras 12 meters kombination

 

Ska bli skoj - hämtar nästa måndag (den 31 mars)

 

Fredrik

Redigerad av 1725

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul med en ny båt köpte själv en i Finland men körde hem den (Från Borgå) i Maj en trevlig tur

 

/Kenbja

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Grattis till ny fin båt!

 

Du har säker tänkt på det men vill påpeka för säkerhets skull.

Dina mått 5,10+6,80 kan vara i underkant, motorn bygger även den mins en halv meter om den är nerfälld och desto mer om den är uppe. Det blir även cirka en halvmeter till mellan bil och båt vilket skulle ge dig en totallängd på runt 12,9 meter...

 

Vill bara påpeka detta så du inte blir stoppad av denna anledning.

 

Med vänlig hälsning

Martin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har övervägt att köra hem den själv men jag vill gå igenom motorn innan jag måste ut på öppet hav. Väder och vatten på Ålands hav den sista mars är inte riktigt vad jag vill utsätta mig för i en "ny" båt.

 

Jag har övervägt risken att jag är lite för lång.....hoppas på det bästa och låtsas som ingenting är just nu planen

 

F

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...