Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
ciaraud

Hur gammal är du?

Rekommendera Poster

Jag fyller 10 år på söndag. Som medlem på maringuiden vill säga.

Upptäckte det när jag gick in och bytte avatar.

Helt overkligt länge sedan. Man var ju knappt torr bakom öronen :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gick med nästan direkt när siten startade, hoppade till sailguide under en period på flera år då jag tyckte den här var kass, resultatet blev att jag glömde mitt nivk och startade nuvarande 2007 tror jag. Borde således fylla 7i år som Botved

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fyller  6 i augusti, så i det enda avseende tär man ju ganska ung jämfört med dig. Vill du att jag skall kalla dig "tant Cia" här i fortsättningen? :D

Mvh/Sea Maniac (70 verkliga år)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"Fyller" 10 år i juli i år. Skrev en del inlägg innan jag blev medlem då man kunde skriva inlägg som Gäst.

Undrar hur mycket tid man tillbringat läsandes på detta forum genom åren? (det vill man nog inte veta egentligen!)

 

Snart är det riktig vår och man kan på allvar starta vår-rustningen. Det ser jag fram emot.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fyller  6 i augusti, så i det enda avseende tär man ju ganska ung jämfört med dig. Vill du att jag skall kalla dig "tant Cia" här i fortsättningen? :D

Mvh/Sea Maniac (70 verkliga år)

 

Tant Cia går jättebra :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänk vilken erfarenhet ni alla besitter som vi andra får ta del av. TACK

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

 

Fyller  6 i augusti, så i det enda avseende tär man ju ganska ung jämfört med dig. Vill du att jag skall kalla dig "tant Cia" här i fortsättningen? :D

Mvh/Sea Maniac (70 verkliga år)

 

Tant Cia går jättebra :)

 

 

Jag vågar väl inte kalla dig "tant Cia" du är ju bara nästan 2 månader yngre än mig här på MG - Fast bara som medlem på MG.

 

Det där med synen på åldrar beror ju på.

 

Har varit scoutledare i många år. Vi hade (kåren har nog fortfarande) en alldeles underbar lägerplats vid Kynne älv - strax efter att älven börjat vid Södra Kornsjön. Vi betalar en liten summa per scout som är med på lägret, sen får vi disponera området inklusive en del av ladan som förråd hela året.

 

Har haft mångårigt samarbete med friluftsfrämjandet, som åtminstone på min tid hade sina kanoter på lägerområdet och var ofta där och paddlade.

 

När vi hade scoutläger var det runt 450 scouter. Vi hade lägerbål uppe på ett berg med utsikt över Kynne älv. För den som inte vet hur mycket det låter om 450 scouter när dom är i sitt esse kan jag bara säga - enormt mycket. Frun till han som normalt var lägerschef jobbade som inspektor på en miljö och hälsoskyddsförrvaltning. Som tur var mätt hon aldrig hur mycket det lät när det var "som värst".

 

Jag är helt övertygad om att om ljudnivån hade uppgått i de maxvärdena  - som det gjorde från och till -på en arbetsplats, hade man varit tvungen att vidta åtgärder.

 

Vid ett tillfälle var det en grupp från friluftsfrämjande på 15 - 20 personer på lägerområdet. De satt nere vid eldringen som fanns alldeles nere vid älven och sjöng till gitarr. Det var tvål ledare. Monica och Kjell. Monicas 10-årige son kom till Kjell och sa; "Det är en gammal kärring på 20 år som skäller på mamma" Hon som var irriterad för att gruppen "förde sånt väsen" bodde nån styv km bort och var ungefär 20 år. Det var naturligtvis nåt annat som hon retade sig på.

 

För en 10-åring kan en som är 20 år va en gammal kärring. För en annan som nyss fyllt 65 får nog damen  i fråga va en hel del äldre än jag för att jag skall våga  kalla henne en gammal kärring. ;)

Redigerad av toaen
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

6 februari 2004, så även jag är drygt 10 år :) Vart medlem i drygt en tredjedel av mitt liv ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då är man bara 6 år fyller 7 i November. Nog därför man fortfarande leker med bilar och båtar Ronnie ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gick under nicket Wille på den tiden Jesus gick i kortbyxor. Troligen 2003 som jag tog mina första stapplande snedsteg på sajten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fyllde faktiskt fyra igår! :)  Innan jag hittade hit trodde jag att jag kunde nåt om båtar...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2007 gick jag med och är väl inte superaktiv, men jag läser rätt mycket. Häckade mycket på Klotterplanket på gamla marinan.com som var en kul plats. Numer gillar jag denna bäst men kollar också sailguide med ojämna mellanrum.

 

Nicket har hängt med länge och är faktiskt påhittat av Landstinget Västernorrland. Nils heter jag på riktigt, fast i andranamn. Nobbing påminner mycket vagt om mitt riktiga efternamn, men det hindrade inte en glosögd sköterska att ropa i väntrummet med hög röst: Niiils Noooobbing!?

 

Kpt Nils Nobbing

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fyller 6 i augusti.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Medlem sedan år 2006.

Fast innan det var jag med under ett annat nic. 2004? I vart fall var det när siten startade. Bytte dator och tappade bort min inloggning så jag startade ett nytt FUNK-tionellt nic.

 

Ställde nog mer frågor själv i början. Nu svarar jag mer på andras frågor, främst om el...

 

Så vi njuter väl av denna sommar också? Oavsett regn och så menar jag! Att sitta inne i båten när det störtregnar har faktiskt sin tjusning, då kan jag läsa en bok utan att någon gruffar om det. Och så bakar vi sockerkaka! Mmmmm….

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sedan 29/6 2011.

Hur gammal är jag då, 3,5?  (det är väl det som kallas trotsåldern)

 

Denna tråd var 1:a kontakten för mig med MG, och orsaken att jag fastnade här.

http://www.maringuiden.se/forum/topic/45468-tips-inf%C3%B6r-karlskrona-lule%C3%A5-med-yamarin-6110/?do=findComment&comment=385850

 

Sökte och hittade svar på en fråga jag ställde via Google.

 

Gick sedan med ett halvår senare, och skrev även in egna erfarenheter i ämnet i samma tråd. Det var så det började.

Blev possitivt överaskad av att det gick att få så många seriösa svar på både enkla och svåra frågor. Det är även kul att se om man startar med att fylla eller svara i ett ämne man kan, så fyller snart fler på med mera info och till slut så byggs det upp otroligt mycke användbar info, så att man lär sig allt mer.

 

Tack alla, det är tack vare er jag förblir kvar ett bra tag till !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tiden går, 13 aug. blir det 10 år.

 

/Moltas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst BonusVita

Fyller 8 år i år!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte ens 4 år fyllda här på MG. Avspeglar nog min låga ålder irl också, ur det avseendet borde jag nog inte vara mer än 2,5 "MG år".

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sedan 2007, ålder beror på när inlägget läses, så matten får ni sköta själva.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...