Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Sparre

Har Flipper slutat tillverka HT-båtar?

Rekommendera Poster

Har haft lite småfunderingar på att återuppta båtlivet.

 

Funderar lite kring en Flipper 640 eller den nyare 630, eller kanske 666....

 

Var därför lite nyfiken på vad dessa båtar betingar i nypris, men bläddrar jag i nyprislistan från Flippermarin så hittar jag inga sådana båtar i sortimentet. Har Flipper helt övergett det konceptet som enligt mig kanske varit lite av märkets signum? Eller tas de bara inte in i Sverige längre?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okej Tack!

 

Vet inte vad jag tycker om det nya formspråket för att vara helt ärlig.Den större 670:n såg kanske lite bättre ut, men oj vad dyra! 480-600 tusen beroende på motoralternativ känns minst sagt blodigt för en HT-båt! :mellow:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

666:an är ju en kalasfin HT om man inte ska ha nytt.

 

Här har du en 5-åring som ligger 200' under kampanjpriset på 670: http://www.blocket.se/jonkoping/Flipper_666_HT_Mercruiser_4_3_MPI___2007_49884633.htm?ca=2&w=3&last=1

 

Vi har hunnit med en sommar med vår 666 från 2002 och är helnöjda. Personligen tycker jag det är trevligt med 4,3 liter i slagvolym där bak.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

666:an är ju en kalasfin HT om man inte ska ha nytt.

 

Här har du en 5-åring som ligger 200' under kampanjpriset på 670: http://www.blocket.se/jonkoping/Flipper_666_HT_Mercruiser_4_3_MPI___2007_49884633.htm?ca=2&w=3&last=1

 

Vi har hunnit med en sommar med vår 666 från 2002 och är helnöjda. Personligen tycker jag det är trevligt med 4,3 liter i slagvolym där bak.

 

Tycker nog också att 666:an är snyggare än de båtar man återfinner i årets produktkatalog. Går den bra i sjön? Skarp V-botten? Hur är vikten på en 666 med inombords V6:a jämfört med exempelvis en 630 med en utombordare på 150 kusar? Ser väl en viss fördel med att kunna traila båten efter vanlig framhjulsdriven personbil....

 

Och båten du länkar till får jag väl till cirka 7 år och inte 5 år? Spelar i och för sig kanske inte jättestor roll, men känner att jag nog denna gång vill satsa på något som känns hyggligt nytt och fräscht. Har väl lite grann tröttnat på min gamla båtdoft av någon slags svårdefinierbar blandning av bensin och mögel...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Det här med att räkna år är inte lätt...  :P

 

Jag håller med om utseendet, men det är ju en smaksak.

 

Vår 666:a är iaf för tung för att traila med 80-vagn bakom vår Audi A4. Skulle behöva en V70 eller liknande för det. Torrvikten ligger på 1200kg om jag minns rätt.

 

Väl i sjön går den fantastiskt bra i mitt tycke. 19 graders skrov och det bör vara samma på 630. Väldigt stabil och fin. V6:an går på dryga litern/distans i 20-25 knop och toppar 44 knop.

 

Om du köper en 666:a skulle jag rekommendera att hålla utkik efter en med hydraulstyrning om det finns. Jag konverterade vår till hydraulik och det blev betydligt bättre.

 

Och glöm inte att du ska ha trimplan på den.

Redigerad av lawea

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...