Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Mackey

Flera Snack eller färre?

Rekommendera Poster

Hej alla!

 

Jag har ibland funderat på om det är bra eller dåligt att utöka med flera Snack?

 

Det finns ett RibBåtsSnack, det är bra eftersom Ribbbåtsanvändare till viss del har andra typer av frågor.

Kan ett VattenskoterSnack vara bra?

Kanske även ett VindsurfSnack?

 

Samtidigt som varje Snack inte får bli för litet så är det ju viktigt att rätt typer av frågor diskuteras och att det är lätt att hitta det man söker.

 

Jag har också tänkt på BåtSnack för frågor som gäller alla typer av båtar och NavigationsSnack.

 

Vad tycker ni alla om flera Snack?

Behövs flera?

Är det redan för många?

Något annat Snack som skulle vara bra?

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej alla!

 

Jag har ibland funderat på om det är bra eller dåligt att utöka med flera Snack?

 

Det finns ett RibBåtsSnack, det är bra eftersom Ribbbåtsanvändare till viss del har andra typer av frågor.

Kan ett VattenskoterSnack vara bra?

Kanske även ett VindsurfSnack?

 

Samtidigt som varje Snack inte får bli för litet så är det ju viktigt att rätt typer av frågor diskuteras och att det är lätt att hitta det man söker.

 

Jag har också tänkt på BåtSnack för frågor som gäller alla typer av båtar och NavigationsSnack.

 

Vad tycker ni alla om flera Snack?

Behövs flera?

Är det redan för många?

Något annat Snack som skulle vara bra?

 

Mackey

 

Skall ta upp detta till diskussion också. Man kan lägga det i olika nivåer också samt använda taggar och liknande. Men det är en diskussion som vi har haft och fortsätter ha.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...inte fler va... fattar inte grejen riktigt? RoddSnack, KanotSnack, FlerskrovSnack, ResmålSnack..?
Var ska man dra gränsen?
Tror det var för många kategorier (bl a) som dödade Fendern.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...inte fler va... fattar inte grejen riktigt? RoddSnack, KanotSnack, FlerskrovSnack, ResmålSnack..?

Var ska man dra gränsen?

Tror det var för många kategorier (bl a) som dödade Fendern.

 

Håller med Peter, att detta inte känns bra.. vänjer mig nog, men är det bättre? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är det kanske sent att ändra efter tolv (?) år, men egentligen anser jag att forumen borde hetat SkrovSnack, MotorSnack och SegelSnack etc istället för att ha snacken indelade på båttyper. Till exempel kan man ju ha samma motor i en segel- och motorbåt, eller få skador i gelcoaten på både sin segel- och motorbåt, och risken är att man missar råd för att man lägger frågan i ena eller andra forumet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För min del räcker det med "Bryggsnacket" - Det som idag kallas "Enkel lista"

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har också varit inne på att ha funktionsindelade Snack, men det känns som sagt lite sent.

TeknikSnack finns ju och några till.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så få som möjligt. n=-1 är nog lagom.  :)

 

Det är inte så hög trafik här att det behövs mängder med kategorier. Är det färre så så ser fler de inlägg som görs vilket i sig skapar mer trafik.

 

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kom gärna med förslag på funktionsindelningen med hänsyn tagen till vad som finns i trådväg idag. Det går ganska enkelt och foort att dela upp och flytta om det. Beroende på hur förslaget kommer att se ut. Det finns också möjligheter att börja använda taggarna på detta sätt. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kom gärna med förslag på funktionsindelningen med hänsyn tagen till vad som finns i trådväg idag. Det går ganska enkelt och foort att dela upp och flytta om det. Beroende på hur förslaget kommer att se ut. Det finns också möjligheter att börja använda taggarna på detta sätt. 

"Om nya Bryggsnack" borde bara vara ett fora. Då går det också att skippa underkategorin. Slå dessutom ihop den med det som redan finns "Om BryggSnack".

Kanske att buggrapporteringen kan vara kvar i början, men jag har en känsla av att det lätt kan bli andra diskussioner där när buggar rapporteras som inte är buggar utan SBS och då tappar man nog många läsare om det är i ett dedikerat bugg-forum. Det lockar ju inte direkt till att läsa för oss vanliga om vi inte vill rapportera något specifikt.

Jag fattar inte varför inte RibSnack kan bo i den generella motorbåtsdelen, men det kanske har någon poäng om man läser dem mer frekvent?

Jag fattar mig inte på "Sumpen" heller, det har jag aldrig sett nån annanstans. Antingen får en tråd existera eller så ryker den, tycker jag.

 

OT och Övrigt skulle kunna slås ihop. Det finns så många kategorier som det är att övrigt känns överflödigt.

Kan inte hela "Teknik" vara ett enda forum? Det verkar inte vara så värst mycket fart i två av tre där ändå. Man får väl döpa om det till nåt smart.

 

Generellt tycker jag underkategorierna är lite overkill. Varför bor till exempel "MiljöSnack" under Fritid? Det är lite samma problem som med många kategorier, var hör saker egentligen hemma?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Så här tänker jag, rent spontant...

 

BÅTAR OCH UNDERHÅLL

MotorSnack (motorer, bränsle och allt där omkring)

SkrovSnack (skrov, plastning, bottenfärg, båtvård)

SegelSnack (segel, rigg, trim, kappsegling)

TräSnack

El&TeknikSnack (el, plotter, instrument, kommunikationsutrustning, batteriladdning)

InredningSnack

 

BÅTLIV

Resmål & Båtliv (tips på resmål, gästhamnar, utrustning)

MatSnack

MiljöSnack

FiskeSnack

 

ÖVRIGT

ÖvrigtSnack

om Bryggsnack

Krönikor

OffTopic

 

Lägg därtill möjligheten att kunna läsa inläggen under huvudrubrikerna - då kan man läsa alla inlägg under "senaste", eller Båtliv om det är vad man är intresserad av, eller om man är jätteintresserad av just fiske - bara FiskeSnack. Ganska fiffigt om jag får säga det själv. Och det får jag ju.
:-)
 

 

Redigerad av Peter_K
  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så här tänker jag, rent spontant...

 

BÅTAR OCH UNDERHÅLL

MotorSnack (motorer, bränsle och allt där omkring)

SkrovSnack (skrov, plastning, bottenfärg, båtvård)

SegelSnack (segel, rigg, trim, kappsegling)

TräSnack

El&TeknikSnack (el, plotter, instrument, kommunikationsutrustning, batteriladdning)

InredningSnack

 

BÅTLIV

Resmål & Båtliv (tips på resmål, gästhamnar, utrustning)

MatSnack

MiljöSnack

FiskeSnack

 

ÖVRIGT

ÖvrigtSnack

om Bryggsnack

Krönikor

OffTopic

 

Lägg därtill möjligheten att kunna läsa inläggen under huvudrubrikerna - då kan man läsa alla inlägg under "senaste", eller Båtliv om det är vad man är intresserad av, eller om man är jätteintresserad av just fiske - bara FiskeSnack. Ganska fiffigt om jag får säga det själv. Och det får jag ju.

:-)

 

Bra förslag Peter.

Ett tillägg har jag dock:  Vore det inte naturligt om Trä och Inredning helt enkelt ingår i Skrov? Det hör ihop tycker jag:

"Det läcker vid röstjärnen på min plastbåt, hur fixar jag det och snyggar samtidigt till det fuktskadade träskottet där fanéret lossnat så det ser fult ut" :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske det. Det var bara vad jag lite snabbt klurade ihop, och jag tänkte det som ett diskussionsunderlag och inte en färdig lösning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Bra förslag Peter.

Ett tillägg har jag dock:  Vore det inte naturligt om Trä och Inredning helt enkelt ingår i Skrov? Det hör ihop tycker jag:

"Det läcker vid röstjärnen på min plastbåt, hur fixar jag det och snyggar samtidigt till det fuktskadade träskottet där fanéret lossnat så det ser fult ut" :-)

Detta tycker jag är en typisk fråga för bara seglare, så den borde hamna i SegelSnack.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Kanske det. Det var bara vad jag lite snabbt klurade ihop, och jag tänkte det som ett diskussionsunderlag och inte en färdig lösning.

Jag sympatiserar starkt med din mer funktionsorienterade lista.

Jag kompletterar och ändrar lite i den så får vi se vad ni tycker.

Bra om vi försöker speca vad som rymms inom vilken rubrik så att vi ser om det är något viktigt som fattas.

Jag försöker förtydliga som jag tänker så får vi se hur ni andra reagerar.

 

BÅTAR OCH UNDERHÅLL

MotorSnack (motorer, bränsle och allt där omkring)

SkrovSnack (skrov, plastning, bottenfärg, båtvård)

SegelSnack (segel, rigg, trim, kappsegling + typiska segelbåtsreparationer)

Var hamnar då typiska motorbåtsreparationer? Finns det sådana? Kanske kan dessa ligga under Motorsnacke?

TräSnack (allt om träbåtar)

El&TeknikSnack (el, plotter, instrument, kommunikationsutrustning, batteriladdning)

InredningSnack (allt om inredning)

 

BÅTLIV

Resmål & BåtlivsSnack (tips och frågor om livet ombord, resmål, gästhamnar, utrustning)

MatSnack (tips och frågor om mat ombord) Behöver egentligen inte förklaras!

MiljöSnack (båtlivets miljöpåverkan, synpunkter, tips och frågor) Behöver egentligen inte förklaras!

FiskeSnack (Allt om fiske, även om specifika frågor om båtar och teknik som har med fiske att göra) Behöver egentligen inte förklaras!

 

ÖVRIGT

ÖvrigtSnack (Båt- och båtlivsfrågor som inte passar in ovan.)

Finns det någon stor fråga som inte täcks in av rubrikerna ovan?

om BryggSnack (Tips och frågor om forumet samt buggrapportering.)

Krönikor och artiklar (Färdigskrivet material som egentligen inte ska kommenteras. Sådant som är kul och/eller praktiskt att läsa. Här kan man exempelvis lägga en färdig artikel om reparation av svajköl på en xxxxxxx 33:a eller en trevlig reseberättelse.

OffTopic (Sådant som inte är båtlivsfrågor.) Behöver egentligen inte förklaras!

 

Mackey

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Bra förslag Peter.

Ett tillägg har jag dock:  Vore det inte naturligt om Trä och Inredning helt enkelt ingår i Skrov? Det hör ihop tycker jag:

"Det läcker vid röstjärnen på min plastbåt, hur fixar jag det och snyggar samtidigt till det fuktskadade träskottet där fanéret lossnat så det ser fult ut" :-)

Detta tycker jag är en typisk fråga för bara seglare, så den borde hamna i SegelSnack.

 

Mackey

 

Sånt kan man ju diskutera i all oändlighet, det är det som är problemet med uppdelning generellt sett. Men det har ju inget med segling att göra egentligen och det är stor sannolikhet att någon som aldrig seglat utan har motorbåt har kunskap om hur man fixar det, så jag hade aldrig stoppat det i SegelSnack.

 

Men om jag skriver så här då, vilket kan vara ett mycket likt scenario lösningsmässigt: Genomföringen för kablagen(eller nåt annat) mellan den inre styrplatsen och flybridge läcker. Det har orsakat att fernissan på trät vid styrplatsen och runt vindrutan börjar släppa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men om jag skriver så här då, vilket kan vara ett mycket likt scenario lösningsmässigt: Genomföringen för kablagen(eller nåt annat) mellan den inre styrplatsen och flybridge läcker. Det har orsakat att fernissan på trät vid styrplatsen och runt vindrutan börjar släppa.

Då tycker jag det ska hamna på

InredningSnack (allt om inredning)

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Men om jag skriver så här då, vilket kan vara ett mycket likt scenario lösningsmässigt: Genomföringen för kablagen(eller nåt annat) mellan den inre styrplatsen och flybridge läcker. Det har orsakat att fernissan på trät vid styrplatsen och runt vindrutan börjar släppa.

Då tycker jag det ska hamna på

InredningSnack (allt om inredning)

 

Mackey

 

Jag tror tyvärr inte att jag lyckas få fram vad jag menar riktigt.

För att börja diskutera var enskilda hypotetiska frågor ska hamna är faktiskt bara symtomet på en svårighet. Inte något som hjälper oss framåt.

Men det visar med all önskvärd tydlighet på problemet med uppdelning utan hierarki.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med risk för att bli tjatig  ;)

 

Slopa alla uppdelningar.

 

Lägg allt under Bryggsnacket, där man ser de sista 70 eller varför inte 100 senast aktiva trådarna.

 

Idag händer det ju att nån postar samma fråga i Seglarsnacket, Motorbåtssnacket, Tekniksnakalet, Elsnacket och för säkerhets skull i Övrigtsnacket.

 

Ligger allt i en avdelning i "hurte räckeföljd", dvs tråden med det senaste svaret överst så blir det inte så rörigt. Som nån sa - den nästa utdöda Fendern som skräckexempel.

 

Som det är idag är det bara tramsigt att varje gång man skall in och titta på vad som skrivits så måste man tryck på "Enkel lista"

 

Många brukar ju säga - det var bättre förr och det kan det bli igen så snart MG går tillbaka och presenterar de aktiva trådarna i en lista - ju förr desto bättre.

 

Jag är inte intresserad intresserad av en massa avdelnings. Jag är intresserad av vad som skrivs.

 

Om det är en tråd som inte intresserar mig - tex om en ribbåt med 4 st 400hk aktersnurra - så öppnar jag inte den tråden. Skulle jag öppna den av misstag, så är det lätt att stänga den igen.

 

 

 

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra förslag Peter.

 

Ett tillägg har jag dock:  Vore det inte naturligt om Trä och Inredning helt enkelt ingår i Skrov? Det hör ihop tycker jag:

"Det läcker vid röstjärnen på min plastbåt, hur fixar jag det och snyggar samtidigt till det fuktskadade träskottet där fanéret lossnat så det ser fult ut" :-)

 

Om jag svarar igen efter att ha tänkt efter enligt mitt färgglada inlägget ovan så kan jag som TS tänka på flera sätt.

 

  1. Jag har ganska bra koll på hur jag ska täta runt röstjärnen, så jag lägger frågan under InredningsSnack.
  2. Jag har ganska bra koll på hur jag ska få skottet snyggt, så jag lägger det under SkrovSnack.(Kanske ska man förtydliga att SkrovSnack är både undervattenskropp, fribord, däck och överbyggnad.)
  3. Jag är osäker på om det är röstjärnen som kanske är det egentliga problemet, så jag lägger frågan under SegelSnack eftersom motorbåtsägare nog inte har koll på röstjärn.

    Sorry! Det var så jag uppfattade din fråga från början. Mitt misstag - jag är dyslektiker.

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Men om jag skriver så här då, vilket kan vara ett mycket likt scenario lösningsmässigt: Genomföringen för kablagen(eller nåt annat) mellan den inre styrplatsen och flybridge läcker. Det har orsakat att fernissan på trät vid styrplatsen och runt vindrutan börjar släppa.

Då tycker jag det ska hamna på

InredningSnack (allt om inredning)

 

Mackey

 

Jag tror tyvärr inte att jag lyckas få fram vad jag menar riktigt.

För att börja diskutera var enskilda hypotetiska frågor ska hamna är faktiskt bara symtomet på en svårighet. Inte något som hjälper oss framåt.

Men det visar med all önskvärd tydlighet på problemet med uppdelning utan hierarki.

 

Min tanke var ju att man kan klicka på "Båtar och Underhåll"-rubriken, då kommer allt detta upp, inte bara underrubrikerna som det är nu när man klickar på den högre nivån. Hursom, det kommer alltid att komma frågor i gränslandet, och de kommer att hamna under någon rubrik - rätt eller fel - och ibland blir det fel. Spela roll..? 99% rätt, eller 95% rätt är ganska bra det med.

 

Även Toaen (och jag) skulle bli nöjd med detta upplägg - klickar man på översta nivån ser man alla inlägg. Tanken är ju att man skall slippa detta klicket, om jag förstod rätt är det på G att sajten skall minnas vad man vill ha för startsida - allt, eller kanske bara fiskesnack? Hur coolt förresten vore det inte om man kunde kryssa för vad/vilka rubriker man var intresserad av i sin profil och bara få upp de inläggen under forumen? Toaen (och jag) kryssar i allt, hen-den-där som gillar att fiska med lilla snurrebåten kryssar i de forumen hen är intresserad av osv.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag försöker sammanfatta lite så att vi och framför allt de som inte hängt med nu på slutet får lite överblick.

 

Med risk för att bli tjatig  ;)
 
Slopa alla uppdelningar.
 
Etc, etc, etc (Mackeys tillälgg för att inte fylla ut så mycket. Sorry, inte menat som kritik.)

 
Jag tycker enkla listan är utmärkt, där kan jag se vad som hänt den senaste tiden.
 
Jag gillar också de olika ämnesindelningarna när jag vill läsa mest om segling, mest om miljö, eller mest om något annat.
 
Det ena utesluter ju inte det andra. Vi har vissa behov som är lika och andra som är olika.
 

Jag tror tyvärr inte att jag lyckas få fram vad jag menar riktigt.
För att börja diskutera var enskilda hypotetiska frågor ska hamna är faktiskt bara symtomet på en svårighet. Inte något som hjälper oss framåt.
Men det visar med all önskvärd tydlighet på problemet med uppdelning utan hierarki.

 
Om något ska ändras tycker jag det är bra och viktigt att diskutera hypotetiska frågor för att slippa svårigheter när väl en ändring görs. Det är ju just det som på ett kontrollerat vis hjälper oss framåt.
 
Om vi istället börjar med att ändra och sedan märker att det inte blev bra så får vi ju ärndra igen och igan och igen och igen...
 

 

Om vi går tillbaks till Jonas P:s ursprungliga synpunkt.
 

Bra förslag Peter.
Ett tillägg har jag dock: Vore det inte naturligt om Trä och Inredning helt enkelt ingår i Skrov? Det hör ihop tycker jag:
"Det läcker vid röstjärnen på min plastbåt, hur fixar jag det och snyggar samtidigt till det fuktskadade träskottet där fanéret lossnat så det ser fult ut" :-)

 
Jag har ju uppfattat att TräSnack skulle gälla träbåtsspecifika frågor som det är idag, men så har inte du uppfattat det. Det var därför jag gjorde mitt färgglada inlägg för att förtydliga detta.
 
Det är klart man kan gå på att slå ihop så att det blir färre Snack eller göra som toaen förslår att bara ha allt i ett enda Snack. Vi måste ju komma fram till något som flera kan uppskatta och jag gtycker vi är nära.

 

Min tanke var ju att man kan klicka på "Båtar och Underhåll"-rubriken, då kommer allt detta upp, inte bara underrubrikerna som det är nu när man klickar på den högre nivån. Hursom, det kommer alltid att komma frågor i gränslandet, och de kommer att hamna under någon rubrik - rätt eller fel - och ibland blir det fel. Spela roll..? 99% rätt, eller 95% rätt är ganska bra det med.

Även Toaen (och jag) skulle bli nöjd med detta upplägg - klickar man på översta nivån ser man alla inlägg. Tanken är ju att man skall slippa detta klicket, om jag förstod rätt är det på G att sajten skall minnas vad man vill ha för startsida - allt, eller kanske bara fiskesnack? Hur coolt förresten vore det inte om man kunde kryssa för vad/vilka rubriker man var intresserad av i sin profil och bara få upp de inläggen under forumen? Toaen (och jag) kryssar i allt, hen-den-där som gillar att fiska med lilla snurrebåten kryssar i de forumen hen är intresserad av osv.


 Jättebra förtydligande och förslag Peter!  :wub:  Ta inte smilyn allt för bokstavligt.

Då kan ju alla verkligen få det som hen vill ha det.

 

Ska vi låta några andra hänga på innan vi snackar vidare?

 

 Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är nog inne på Toaens linje, inte för många "snack" för redan idag postas samma trådhuvud i fel eller flera forumsnack.
[Dessutom ändras ibland trådinnehållet efter hand, det som exempelvis börjar med en motorfråga blir kanske alltmer en ren elfråga. (Frågeställaren vet ju per definition inte felorsaken från början och att då sätta rätt rubrik eller välja rätt forumdel är svårt.) Ibland har frågeställare så många spridda trådhuvuden att jag "tvingats" göra en länksamling till dessa för att få nån överblick typ: aha saltvatten, aha sjökyld MD17, aha hen kan mäta med multimeter, aha hen har missförstått X etc etc.]

Bättre då om det mesta av denna spretande info ligger samlad från början i en enda lång men krokig tråd kan jag tycka, blir enklare att skapa sig en bild av både båten och TS kunskapsnivå.

Kanske borde detta med tålamod och möjligheten att själv lyfta trådar framhållas redan vid "nytt inlägg-editorn", alltså att vi båttokiga svarare självfallet inte kan veta allt utan kan behöva tid att googla, fundera, googla igen och kanske testskriva ett inlägg bara för att själv upptäcka svagheter i resonemanget och då omformulera innan publicering. Sånt tar tid, ett par dagar brukar frågeinlägget falla i det (gamla) topp70 och när det närmar sig botten kan det ibland behöva lyftas ifall frågan är svårbesvarad men angelägen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är nog inne på Toaens linje, inte för många "snack" för redan idag postas samma trådhuvud i fel eller flera forumsnack

 

Det gör inget om det råkar bli fel och med funktionsSnack så blir det lättare att starta trådarna på rätt ställe tror jag. Kommentera gärna strukturen som bygger mera på funktion som Peter_K kom upp med och även mina tillägg.

 

[Dessutom ändras ibland trådinnehållet efter hand, det som exempelvis börjar med en motorfråga blir kanske alltmer en ren elfråga. (Frågeställaren vet ju per definition inte felorsaken från början och att då sätta rätt rubrik eller välja rätt forumdel är svårt.) Ibland har frågeställare så många spridda trådhuvuden att jag "tvingats" göra en länksamling till dessa för att få nån överblick typ: aha saltvatten, aha sjökyld MD17, aha hen kan mäta med multimeter, aha hen har missförstått X etc etc.]

 

Bättre då om det mesta av denna spretande info ligger samlad från början i en enda lång men krokig tråd kan jag tycka, blir enklare att skapa sig en bild av både båten och TS kunskapsnivå.

Jag tycker också att en påbörjad tråd ska ligga kvar även om den går från att vara en eltråd till att vara en motortråd.

Inga forumpoliser som klipper av trådar och flyttar dem.

 

Kanske borde detta med tålamod och möjligheten att själv lyfta trådar framhållas redan vid "nytt inlägg-editorn", alltså att vi båttokiga svarare självfallet inte kan veta allt utan kan behöva tid att googla, fundera, googla igen och kanske testskriva ett inlägg bara för att själv upptäcka svagheter i resonemanget och då omformulera innan publicering. Sånt tar tid, ett par dagar brukar frågeinlägget falla i det (gamla) topp70 och när det närmar sig botten kan det ibland behöva lyftas ifall frågan är svårbesvarad men angelägen.

Bumpning kallas det för när man själv skriver med enda syfte att lyfta tråden och det är lite dålig forumetikett att göra så. Om man däremot har tilläggsinformation är det ju ok.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...