Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
giotas

Ankarspel i akter Sea ray 270 SD

Rekommendera Poster

Ska montera ankarspel i aktern påmin 270 Sundancer -99... men har lite bryderier över hur. någon som har monterat på en sån båt eller sett nån som haft ankarspelpå dylik. tacksam för alla tips.

//Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!
På nätet söker Du under "ankarspel" och Du kommer att finna återförsäljare och tillverkare av vilka de flesta har både foton och ritningar, och kanske just din båt finns med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena! önskar det vore så lätt..har "googlat" o letat mig ggrå hårig min icke funnit några installationsbilder/tips på en likadan båt som min.... men nu är ju jag ingen expert på att leta på nätet men.... jaja keep locking!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jooo det finns sidor med tips o installtionsbilder, problemet ärmin båt går ju inte att jämnföra med en av annat fabrikat/modell eller år... ja ja det blir o testa sig fram. tror nog jag köper ett profish 1000 då både pris, utförande och den trådlösa fjärren tilltalar mig.får väl se om jag blir nöjd!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såg en som monterat det innanför luckan i aktern. Innanför "väggen" där vatten anslutning m.m. Monterad rakt i "golvet". Ankarlinan kom ut ungefär i nollan av 270 dekalen. Denna båten hade ankarhållare monterad ovanpå badbryggan. Enklaste lösningen. Med denna typen av badbrygga hade jag valt att låta ankaret(första smala delen) komma upp genom badbryggan. Mindre att snubbla över på badbryggan och framför allt snyggare. Underdelen på ankaret hamnar alltså under badbryggan.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det är ungefär så jag har tänk men ville eg få bekräftat att det funkar, joo med ankare genom bryggan blir det klart snyggare... Hmmm en del o fundera på. Ska nog iaf beställa ett sånt där profish 1000... verkar ju funka nu fast dom hade lite strul i bröjan.. nån som hört nå?

suveränt är det med ett sånt här forum där man kan få tips!

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja nu är iaf ett profish 1000 beställt. kanske lägger upp lite bilder på installtionen härom det finns nån som är intresserad!

//Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Grymt om du kunde lägga in lite bilder och tips att tänka på under installation så kanske min pärla också får ett ankarspel till nästa säsong.

 

Marcus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ok..ska ta bilder under installationen,alltid kanske det glädjer nån! ankarspel i aktern borde nog alla ha (enligt mig), det underlättar otroligt vid landstigning i naturhamn!

//Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

nää då...Glad den trådlösa fjärren är oxå beställ! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

mycket snyggt till och med, en liten fråga!?

Jag måste ha full vattentank för att båten skall gå 100% perfekt i sidleds vikt, så jag gör allt för att lägga så mycket vikt som möjligt på barbords sida har inte du samma? skulle jag lägga allt detta på styrbords sida så hade slagsida varit ett faktum?

Marcus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tjena!

nää det är inget jag upplevt, men så har jag ju 2 st extra 130amp extra batterier på babord sida, dessa väger nog mer än spelet o kättingen som inte är så tunga ändå! dessa extra batterier har jag placerat på motorumshyllan,(har tillverkat en ny lite större hylla för dom två nämda batterierna, en 20l tank för webaston, reservdunk samt verktygslåda! men vi får väl se hur det går till sommaren!

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite sent kanske men skulle man kunna få ta del av bilderna på installationen?

Sitter nämligen själv i valet och kvalet hur jag ska montera ett ankarspel på min -98

 

Mvh

Micke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...