Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
J-bro

Fantastiska annonser (överdrivet, underdrift eller bara lite fel kanske)

Rekommendera Poster

Underbart bygge.

Jag gissar på Fiat 127 eller möjligen någon av de licensbyggd öststatskopiorna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Översättningen i google chrome var ju intressant oxå!

 

Ytterligare information

Försäljningen av ägaren av sjukdom stålbåt.

Drivs med Volvo 20 hk marindiesel switch. Båten är en trailer på stranden och det finns ingen olut (red. öl) tre somrar i vattnen. En väl fungerande maskin. Ganska mycket priset på råvarorHastighet på cirka 5 knop. Konsumtionen av 2-3 liter / h.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

KAMPANJPRIS på marindepån !?!?!?

Men är det inte meningen att kampanjpris skall vara fördelaktigt....
tänk om dom sätter ett "höstpris" snart....passerar den säker 300'...

(för den som inte ser texten på den jättelilla bilden så är ordinarie pris 229' men nu får du den för endast 299'...dvs ett kap)



Senast ändrad av J-bro | 05 september 2011 | 18:08

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det där är tamejfan humor på hög nivå!

Att ägaren har någon form av sjukdom hade vi nog listat ut utan att de skrivit det i annonsen, min gissning är problem med synen. Hade det bara funnits öl ombord så hade jag slagit till, jag gillar särskilt den vidareutvecklade Ankarolinan på akterspegeln. Man kan ju dock undra hur båtmarknaden ser ut i Finland, i mitt universum finns det inte en (frisk) människa som skulle betala 3000 Euro för den där.

Visst måste det vara en Fiat 127.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

http://www.blocket.se/stockholm/Arbets_bat_i_aluminiu_9X3m_35892453.htm?ca=11&w=1

De verkar som han säljer sitt arbetes båt (men det ser ut som en arbetsbåt). Den är tillverkad i ett ovanligt material och styrningen är visst lik en hydra. Jag har aldrig varit på Mars, men det är tydligen 12 knop som gäller där (vad nu det har med annonsen på sitt arbetes båt att göra?). Vad dubbelkomandom är vet jag inte men jag kommer att tänka på preventivmedel. Förmodligen är det här någon extra säker ("dubbel") variant. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Översättningen i google chrome var ju intressant oxå!

Ytterligare information

Försäljningen av ägaren av sjukdom stålbåt.

Drivs med Volvo 20 hk marindiesel switch. Båten är en trailer på stranden och det finns ingen olut (red. öl) tre somrar i vattnen. En väl fungerande maskin. Ganska mycket priset på råvaror. Hastighet på cirka 5 knop. Konsumtionen av 2-3 liter / h.

Googleöversättningarna är ingen exakt vetenskap :-) Jag är tvåspråkig med finska som andra språk och den där översättningen är komik på hög nivå den med.

Och visst! Jag har ägt några Fiat 127 och kan nog med säkerhet säga att det är en sådan man använt när man gjorde kajutan. Det finns ju ändå vissa fördelar, man får vindrutetorkare med helt ok svepyta, något som inte alltid är fallet på båtar. Dessutom kan man ju veva ned sidorutorna :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En ny kul annons där man tydligen inte läst vad man skrev innan man tryckte spara

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man undrar ju om Johansson går med på att motorn säljs? Och vem är egentligen Johansson? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Något skumt är det med annonsen, motorn på bilden är ju en 50 hk 4-takts Yamaha, medan annonsen handlar om 70 hästars 2-takts Johnson ?

Annars verkar det vara en fin båt att trolla vindstilla, regniga dagar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hahaha ja visst fasen måste den det....och vara byggd i Finska viken ha ha hawink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ett tips till alla de som lägger in länkar till blocket:

Lägg in en bild av annonsen istället. Nu när man kollar äldre inlägg så finns inte annonsen kvar. Då går ju jag som läsare miste om allt det roliga.

mvh Thomas S

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra tips men jag vet inte hur man gör det - skärmdump finns det något som heter. Hur gör man det?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

om du har W7 så har du "skärmklippverktyget" som är riktigt bra för att klippa ur en vald ruta på det du ser (för att inte få med hela skärmen)
Annars är programmet "screenhunter" riktigt bra (finns som gratisversion).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En "stor-liten" båt, 330 meter lång godkänd för 4 pers. Måste vara Ockelbos största modell.

/Jingo

--

Öppen plastbåt

Pris:8 900:- Längd: 330 meter eas?camp=12423;cre=img;ord=1319397212 Båttyp: Motorbåt     OCKELBO INKL. 8 HK YAMAHA, ÅROR OCH BÅTSLÄP
BÅTEN ÄR GENOMGÅNGEN OCH OMLACKAD BÅDE PÅ IN OCH UTSIDA.
MOTORN GÅR BRA.
EN STOR LITEN BÅT GODKÄND FÖR 4 PERSONER OCH 10 HK MOTOR.

PRIS 8900 KR

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hittar man inget annat roa sig med kan man ju köra lite Google översätt på utländska sidor. Det brukar roa en del.
Nedan kan ni se några av anledningarna till att man ska köpa Grady White:

Det finns ingen viktigare fråga för oss på Grady-White än säkerhet och trygghet. Så vi "FÖRBYGGA" varje båt, och vi "överdriva" varje detalj.  Varje modell, även större båtar, har grundläggande eller nivå flotation (dock inte i allmänhet krävs i båtar över 26 fot).Varje båt har handtag inbyggd precis där du når.

4. The Best Ride i Båtliv
 Båt längd för båt längd, finns det inget rida som en Grady-Whites. GradyGrady-White exklusiva C. Raymond Hunt Associates utformade SeaV 2 skrovets steglös Vee är verkligen makalös. Steg ombord på en Grady-White och njuta av den bästa rida i båtlivet.

5.du har råd med en Grady
Din Grady-White återförsäljare är redo att göra vad som krävs för att säkerställa att du kan få Grady du alltid velat ha.  Vad du vill är total värde. En Grady-White är ett bättre värde från första dagen och framåt, och du kommer att uppskatta detta faktum varje gång du är ombord.  Fråga din återförsäljare för att visa dig varför en Grady-White är det bästa värdet i båtlivet.

 

11. Ett företag som "svettas Detaljer"
Ingen annan kustnära båt företaget svettas detaljer som Grady-White.  

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skönt när båthandlarna vet vad dom säljer i alla fall...
det är därför man väljer att inte handla privat...eller...

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

den här vet jag inte hur
man skall beskriva...
känns han seriös...
hmmm..
läs själva

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såg en sjukt kul bilannons idag, säljs en "Toyota Gorilla"   :)

 

Inget att göra med båtar, men...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fel tråd kanske men det finns en ständigt återkommande annons på blocket som jag absolut inte begriper mig på. Hur kan någon tro att det finns någon som vill köpa en obrukbar båtmotor?

undrar Thomas S

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tanken är kanske att USA online ska köpa tillbak den av kunden....

För att just slippa den ständigt återkommande annonsen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har också funderat på den annonsen...den har ju återkommit under väldigt lång tid och texten är obegriplig. Att säljaren dessutom vägrar säka priset på annonsen trots att ingen köper motorn gör det hela inte mer begripligt.

nbottning, är det fakta att detta är en motor från USA Online eller är det något du misstänker?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...